blir galen!!
Hej.
Jag är ensamstående med min dotter.
Jag & hennes pappa separerade när hon va 5 månader gammal.
I början hade hon helvetes-kolik o skrek 15 timmar per dygn. I efterhand har jag förstått att mycket av skriket även va envis-skrik för hon inte kunde så mycket som hon skulle vilja kunna (sitta upp t.ex)..
Det sitter i känns det som, är JÄTTEKÄNSLIG mot barnskrik, hennes skrik i alla fall. Tänder till på en halv sekund :( Det är skitjobbigt..
Jag kom in i en förlossningsdepression ganska på en gång när hon va nyfödd, en som höll i sig i ett år, den va jättesvår att komma ur.
Idag fick hon mig att känna att jag håller på o bli galen igen. Hon hällde ut allt sitt duplo på golvet som hon har i en korg. Jag sa lugnt och bestämt "- Nu plockar vi upp om du inte ska bygga med dom här" Fick inte helt oväntat svaret "-Nä!"
Inte nog med att hon är OTROLIGT trotsig och har ALLTID vart :( hon slår mot mig också. Om jag säger till henne får man en rejäl örfil över kinden, eller så river hon. Då försöker jag ta tag i hennes arm o säger att det gör ont på mig och att jag blir ledsen om hon gör illa mig, hjälper inte alls..
Hon springer liksom runt och verkar sterssad, även om jag plockar fram kritor osv så har hon ro att sitta 2 sekunder med alla grejer man tar fram utom på kvällen då hon är jättetrött, då kan hon sitta o kolla på Puh ett tag.
Hinner ju liksom aldrig ta tag i vardagssaker som disk o sånt så det ser ju alltid förjävligt ut här hemma känns det som. Har dessutom 2 katter och 2 marsvin att ta hand om.
Hon vaknar ofta på nätterna, säkert 5 gånger per natt och min sömn blir alltid rubbad. Är konstant trött och mör i kroppen, sjuk ofta o så.
Jag har ingen som kan avlasta mig nånsin, mina föräldrar verkar helt enkelt inte vilja/våga/ha tid (?) vet inte vad det är men jag är ensam i det här i alla fall.
Håller på o blir galen o vet inte vart jag ska ta vägen. :(
Vad eländigt det här låter, jag vet, men det är verklighet som är jobbig just nu.
HJÄLP!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-07 09:10
Min dotter är 2 år gammal.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-07 09:10
Min dotter är 2 år gammal.