• skånebo

Vilken dag ska jag räkna som 1:a, pyttelite mens eller "den riktiga"

Ska böra med min första dubbelkur pergo nu i veckan. Problemet e bara det, att jag fick en minimal blödning i lördags som slutade, för att komma rejält på söndagen. Vilken dag skulle ni räknat som mensens 1:a dag, det var ju ingen riktig mens första dagen?? Vill ju ta tabletterna på rätt dagar..

• Svar på tråden Vilken dag ska jag räkna som 1:a, pyttelite mens eller "den riktiga"
  • Barret08

Min läkare sa att jag skulle vänta tills jag började blöda på riktigt och räkna det som dag ett.

• Pimpinellan

Dag 1 är den dag man blöder färskt och rikligt med blod. Spottings och småskvättar räknas inte som mens.

• Sunblast

Skulle precis skriva in samma fråga..
    Jag har haft småblödningar sen igår men hoppas att det gör över till riktig snart. Ska oxå ta pergo time.

Lycka till Skånebo =0)

• skånebo

Tack Sunblast, och lycka till själv!! Vilken omgång Pergo är du på? Är på 3:e, men första försöket på dubbelkur. Hoppas verkligen det funkar!!!

• Sunblast

Första försöket denna omgången, provade för några år sedan men då hade jag inte regelbunden mens som jag har nu.

Svar på tråden Vilken dag ska jag räkna som 1:a, pyttelite mens eller "den riktiga"