• Latte lover

När kunde ni ha vigselringen på er igen?

Jag fick barn för 6 månader sedan och har fortfarande 8kg kvar att gå ner, men mitt stora problem är att jag inte får på mig min vigselring som innan graviditeten till och med var lite stor! Är nu rädd att mina fingrar ska förbli så här tjocka... Någon som har liknande erfarenhet? När kunde ni ha era ringar igen, eller har era fingrar förblivit tjockare?

• Svar på tråden När kunde ni ha vigselringen på er igen?
  • Puss och Kram

3veckor om jag inte minns fel, jag samlade mest vätska och när jag fått ur mig det så fick jag på mig ringarna, även om de inte gled på så lätt som innan. Det tog 6 månader att komma ner i starvikten igen. Då satt de som vanligt igen. Grannen har en son på 6 månader och hon har fortfarande sina ringar runt halsen. men hon har också väldigt många kilon kvar att gå ner också...

• tossan09

Det tog nog kanske 3-4 måander för mig men jag tycker fingrarna blivit lite tjockare efter varje graviditet, trots att jag nästan gått ner alla kilo. En kompis tyckte hennes fötter blivit större......

• helene306

Jag var "bara" förlovad med första barnet och jag minns inte när jag fick på mig ringen igen men 14 dagar efter förlossningen var vi och fotade för bild i tidningen och då sitter ringen på

Nu är jag i v39 och jag får på mig båda ringarna men det sitter jädrigt tajt! så de får ligga i badrumsskåpet. Denna gång är jag inte alls så svullen som jag var med första barnet.

• helene306
    tossan09 skrev 2010-03-30 14:29:26 följande:
    Det tog nog kanske 3-4 måander för mig men jag tycker fingrarna blivit lite tjockare efter varje graviditet, trots att jag nästan gått ner alla kilo. En kompis tyckte hennes fötter blivit större......
    Mina fötter blev större efter första Från strl 37 till 38.
  • LML

Ni som fick på ringen tidigt - Ammade ni?
    Ja har gått ner alla kilon, men vågar fortfarande inte ta på mig ringarna då ja e rädd att inte få av dem. Är ca 5 veckor sedan min son kom.

• Mary Jo

efter 3-4 dagar fick jag på mig mina ringar. Men jag hade gått ner alla 15 kilo+ (hade slutat väga mig,hehe) efter 14 dagar..

• helene306
    LML skrev 2010-03-30 17:48:38 följande:
    Ni som fick på ringen tidigt - Ammade ni? Ja har gått ner alla kilon, men vågar fortfarande inte ta på mig ringarna då ja e rädd att inte få av dem. Är ca 5 veckor sedan min son kom.
    Jag ammade men jag tror inte amning påverkar. Det är mer vätska man samlat på sig i kroppen. Jag åt betydligt mer efter förlossning och när jag ammade än vad jag gjorde innan. Jag åt alltid dubbel potion och var hungrig inom 2 timmar igen.
  • CHARLATAN

Efter några dar tror jag.. och nu sitter den lösare än förut.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • SindyDindy

Måste bara berätta ;)
    Min man matar lillan så nu mitt i nyårsmiddagen som bara han och jag har i år smiter jag iväg och skriver detta.
    Vår lilla tjej blir 5 månader på nästa vecka och IDAG när ajg gjorde mig iordning inför nyårsfirandet fick jag äntlgien på mig min ring!

Gott nytt år!

• Jaaanet

Min dotter är snart sju månader och alla mina babykilon är borta, men jag har fått förstora mina ringar. Fingerlederna är betydligt större nu än innan jag blev gravid!

• älskarlivet81

Jag kunde ha de igen efter ca 3 månader. Hade då inte gått ner alla kilon. Vår bebis är nu 7 månader och jag har fortfarande 7 kg kvar att gå ner.

• RockinMama

jag behövde aldrig ta av mig ringen förens dom på förlossningen bad mig ta av den, haha..
    så jag hade väl inte så mkt vatten i kroppen ändå gick jag upp 13kg med min dotter.

Svar på tråden När kunde ni ha vigselringen på er igen?