Ni med pco????
Fick veta för tre år sen att jag har pco,har mens och egen ägglossning enligt ägglossningstester,men nu fick jag höra att har man pco så får man falskt utslag på testerna..Stämmer detta??
Tacksam för svar..
Fick veta för tre år sen att jag har pco,har mens och egen ägglossning enligt ägglossningstester,men nu fick jag höra att har man pco så får man falskt utslag på testerna..Stämmer detta??
Tacksam för svar..
Det kan vara så, men behöver inte vara det.
Pco:are har ofta högre LH-nivå (hormonet som äl-tester mäter) än normalt och därmed få utslag på tester utan att det är äl på gång. Men oftast har man då utslag på stickorna hela tiden. Om du har testat hela cykeln och bara får utslag en eller två dagar så skulle jag tolka det som att testerna funkar för dig.
Å andra sidan så visar inte stickorna om ägget verkligen släpper, vare sig man har pco eller inte. De visar bara att hormonnivån är tillräckligt hög för att en ägglossning teoretiskt ska kunna inträffa.
Ok jag testar typ från dag 12 men visar bara utslag fullt en dag ibland två.har även provat efter utslag ockh då är det svagare..
Tack för att du svarade
Jag som pcoare har fått falska utslag på ägglossningtesten pga av pco.. så dem har jag fått kasta i papperskorgen.
Kom gärna in och läs i min blogg där jag skriver om mitt liv med PCO/PCOS , vad & hur det är, tankar, känslor och vilken behandling jag får och hur den går .
www.nattstad.se/AttLevaMedPCOS
Kram