När jag var 18 och FICK BARN med min pojkvän som var 17 så fick han inte sova över hos oss!!! Fatta!! Han fick inte sova med sin son, om inte jag sov över hos dem (det gick bra efter att jag födde deras barnbarn). Det mina föräldrar sa till mig när jag var med mitt ex var att om de låter EN kille sova över, så kanske de inte gillar NÄSTA om jag skulle göra slut o hitta med en annan, och då föredrog dem att säga nej helt och hållet. Svärföräldrarna ville inte visa dåligt föredöme för de yngre syskonen, som inte ens fick/får sova över hos kompisar =/ Jag fattar inte alls vad som är fel med det... Mina mysigaste minnen som liten var när jag fick sova över hos tjejkompisar och vi hade myskväll.
När min son blir äldre kommer jag låta honom, OM jag gillar flickvännen och familjen osv och det är en seriös flickvän. Han får ta det som krav, att jag kanske låter honom sova hos den här flickvännen, men kanske inte hos nästa. Att oroa sig för sex är dumt.. vi hade nog aldrig sex när vi sov över hos varandra, men vi började ha sex tidigt, och då var det ju mest på dagarna, innan föräldrarna kom hem från jobbet. Vill man ha sex så har man det i alla fall, och då helst när ingen är hemma, vilket resten av familjen är när man sover över. När vi sov över hos varandra (han sov ju hos oss så fort han fyllde 18, innan vi hittade egen lägenget), så låg vi och mös i sängen i varandras armar och bara njöt av närheten. Inget sex, tro det eller ej.
Så jag kanske står nånstans i mitten.. om jag som förälder tycker att tjejen är en bra tjej, och familjen är en bra familj, och de har varit ihop ett tag, så skulle JAG sagt ja (undrar hur min sambo skulle tycka..). Men jag skulle inte låtit honom sova över hos vem som helst.