Någon mer som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta... Del 4
Någon mer som precis har slutat med p-piller och hoppas blir gravid inom det närmsta... Del 3
Någon mer som precis har slutat med p-piller och hoppas blir gravid inom det närmsta... Del 3
det är tyst på denna tråden och jag undrar hur ni har det alla?
17 dagar kvar till bf här (+ -).. rätt ok status.
glömmer ju bort det man lovar..
Den 2 November, 8 dagar över tiden fick vi en liten tjej som heter Heli.
2692gram och 47,5cm lång.
värkarna kom smygande vid halv 4 på kvällen och ökade med tiden. vid 8 tiden tog jag en dusch för jag tänkte att det skulle vara bra smärtlindring. Hade ringt till förlossningen vid 6 tiden och fick då höra att ja men med den tiden mellan är det ju inget aktivt arbete. Men det tog fart kan man säga.
Efter duschen gjorde det så sjukt ont och klockan 9 kom vi (på mitt eget beslut att åka in) in till förlossningen.
En förvånad barnmorska konstaterade att jag var fullt öppen.
9:28 föddes hon!
Perfekt förlossning och en underbar liten tös! Storebror och vi är kära!
Grattis Tordyvel! Fint namn ni har valt också!
Hur är det med er alla andra här inne nu?
Vår lilla tjej växer och är alldeles underbar! Hon är snart 10 månader, tiden går så himla fort så man hinner inte med. Hon är en busig liten tjej som vet vad hon vill!
Min ansiktsförlamning är bättre men fortfarande kvar, främst är det mungipan och pannan som inte riktigt hänger med. Men jag är jätteglad över att det har har släppt lite, även om jag fortfarande vissa dagar kan känna mig ledsen och arg över det. När jag sedan ser vår lilla dotter så skulle jag göra om det hela flera gånger för att få henne.
Jo tack ! Här är det bra, mina tjejer är nu snart 6 månader! Eller 4 månader beroende på hur man räknar! Vi hade tyvärr oturen att få rs och låg inne både jul och nyår, men är nu hemma igen! Men nu är storebror på pappa sjuka istället! Antar att det är det klassiska med dagis i början! Vincent började ju dagis i aug. och det har varit många vabb-dagar sedan dess. Hur har ni det?
Hur har alla det ? Ingen som är sugen på att flytta gruppen till facebook och fortsätta "prata"??
Oj, vad vi allihop har gått vidare i livet! Läste nyss lite från min blogg under åren som ofrivilligt barnlös och jag är så glad att jag kan se tillbaka på den tiden. Det får mig att uppskatta mitt nuvarande liv så mkt! Mina flickor Ella och Nea är 17 mån i November. Kan inte fatta vart tiden tagit vägen!! De är verkligen värda all längtan,.väntan o tårar! Hur har ni andra det?
Här har det varit en jobbig höst. Först dog min svärmor i cancer, inte ens 60 år fyllda. Sen råkade sambon ut för en motorcykelolycka som han klarade sig levande ifrån men med massa brutna ben och hål på lunga mm. Just nu håller vi på och försöker tömma svärmors lägenhet, men det tar tid då sambon är skadad och har kraftig smärta. Vi får lite hjälp av hans nästan blinda mormor och mina släktingar med barnpassning. Jag börjar jobba i jan-feb nästa år, men vet inte riktigt hur jag ska orka eftersom jag är både helt slut fysiskt och psykiskt. min kurator jag går till tycker att jag ska vara sjukskriven men det finns inte pengar till det då sambon inte kan jobba på några månader. Men vad gäller barnen är det bara bra, tjejerna är nyss 15 mån och Vincent blev 3 år nu i dec. Tjejerna går/springer så det är inte en lugn stund. Vincent är verkligen så stor, jätteduktig på att prata, sjunger gärna. Han klär på sig själv, älskar dagis. Men är väldigt trotsig och otroligt pappig...