• finnsinganamn

Ni som tycker incest är okey måste ha ett allvarligt fel!!

Hur någon ens kan tycka att incest är okey måste ju ha något allvarligt problem!
    Alla normalt funtade människor blir äcklade av att ens läsa om sånt!

Hur Fan tänker ni som tycker att det är okey?!?

Är det någon som håller med ?

• Svar på tråden Ni som tycker incest är okey måste ha ett allvarligt fel!!
  • Ria
    lokisse skrev 2010-03-17 21:06:44 följande:
    varför anser du da att det är fel att jag fragar vad du menar? (även om det nu är ett vedertaget utryck som betyder mer eller mindre dom negativa genetiska sidorna av att man avlar pa näastende gener. och inte alls har nagot med att vara depressiv att gjöra)varför tror du att det är att dumförklara dig?
    Får skylla mitt inkompetenta inlägg #260 att jag har 40 graders feber och gör nu ett snyggt avhopp av tråden.

Jag hade bara min åsikt vilket är att jag tycker det är fel med inavel, samt incest. Men incest är Ok så länge bägge är med på det och jag slipper se det.
    Har inge belägg för vad det kan bli för fel på barnet men tycker bara att det är fel. Försöker tänka mig själv in i den situationen och känner mig inte särskilt frisk.
  • lokisse
    Ria skrev 2010-03-17 21:20:46 följande:
    Får skylla mitt inkompetenta inlägg #260 att jag har 40 graders feber och gör nu ett snyggt avhopp av tråden. Jag hade bara min åsikt vilket är att jag tycker det är fel med inavel, samt incest. Men incest är Ok så länge bägge är med på det och jag slipper se det.Har inge belägg för vad det kan bli för fel på barnet men tycker bara att det är fel. Försöker tänka mig själv in i den situationen och känner mig inte särskilt frisk.
    nej jag skulle heldre bita av mig benet än ha sex med min far *ryser * har ingen bror att ha sex med eller ens föreställa mig det hela med.
    men det har inte alls med saken att gjöra.
    Difficile est saturam non scribere
  • Ria
    M C skrev 2010-03-17 21:15:11 följande:
    Spelar ingen roll vad jag anser. Man är juh dumförklard för att man har en åsikt om vad man tycker är rätt och fel. Eftersom vissa slåss med näbbar och klor att det inte är fel att syskon skaffar barn så kan man bara anta att dessa är en produkt av inavel.Det handlar till syvende och sist om vär man ska dra gränsen. (obs: vi har aldrig sagt ett enda ord om din hjärnkapacitet, den är väldigt bra och det är roligt att prata med dig)Gränsen kan inte, ska inte och bör inte ligga mitt i folks privatliv. Det här är exakt samma diskussion som fördes om homosexuella för tio-tjugo år sen. Men vem är vi att döma dem? Det är högst frivilligt och drabbar ingen.Jag kan inte ens tänka mig att se två vuxna män ha sex. Lika jobbigt är det för mig att se fotfetichister i full fräs. Fotsvett!*kräks* Jag mår fysiskt illa vid tanken på incest - min egen bror för i helvete! *urk*Men jag känner ju några homosexuella, de älskar sitt liv! De tycker att tanken på mig i sin säng är fullständigt motbjudande! Så vem är jag att döma någon som mår bra?
    Har svårt att ta till mig att ett incest barn skulle må bra.

M C skrev 2010-03-17 21:15:11 följande:
     (obs: vi har aldrig sagt ett enda ord om din hjärnkapacitet, den är väldigt bra och det är roligt att prata med dig)
    Mjo, haha.. Tack för den. Det var roligt att försöka diskutera med er. :-P
  • Ria
    lokisse skrev 2010-03-17 21:23:36 följande:
    nej jag skulle heldre bita av mig benet än ha sex med min far *ryser * har ingen bror att ha sex med eller ens föreställa mig det hela med.men det har inte alls med saken att gjöra.
    Ok
  • M C
    Ria skrev 2010-03-17 21:26:38 följande:
    Mjo, haha.. Tack för den. Det var roligt att försöka diskutera med er. :-P
    Inte så lätt att bli mött av några ångvältar...
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Ria
    M C skrev 2010-03-17 21:38:15 följande:
    Inte så lätt att bli mött av några ångvältar...
    Verkligen inte..

Men jag kom å tänka på en sak.. En annan tråd här diskuterar anonym spermadonation. Verkar som om inavel är mer vanligare än vad man tror. Man får väl inte veta nånting om donaton? Incest skulle lika gärna kunna vara lagligt...
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Ria skrev 2010-03-17 21:41:51 följande:
    Verkligen inte.. Men jag kom å tänka på en sak.. En annan tråd här diskuterar anonym spermadonation. Verkar som om inavel är mer vanligare än vad man tror. Man får väl inte veta nånting om donaton? Incest skulle lika gärna kunna vara lagligt...
    I Sverige så är det, om jag inte minns fel, inte möjligt att vara anonym. Barnet har rätt att få reda på sitt biologiska ursprung.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • Ria
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-17 21:44:03 följande:
    I Sverige så är det, om jag inte minns fel, inte möjligt att vara anonym. Barnet har rätt att få reda på sitt biologiska ursprung.
    Ok, tur de då.
  • lokisse
    Ria skrev 2010-03-17 21:45:58 följande:
    Ok, tur de då.
    av vilken anledning?
    Difficile est saturam non scribere
  • M C
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-17 21:44:03 följande:
    Ja, barnets rätt till en far väger högre än våra vuxna känslor i frågan.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Ria
    lokisse skrev 2010-03-17 21:46:52 följande:
    av vilken anledning?
    Nej tack, jag avböjjer att diskutera den saken.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    M C skrev 2010-03-17 21:49:29 följande:
    Ja, barnets rätt till en far väger högre än våra vuxna känslor i frågan.
    Ja, man anser väl det. För min del så är det något som skulle kunna hindra mig från att donera.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • M C
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-17 21:59:12 följande:
    Ja, man anser väl det. För min del så är det något som skulle kunna hindra mig från att donera.
    Ja. Ungefär som att man ska få veta från vem man får blod.
    Fast det är ju lite speciellt att donera för att skaffa barn.

Gäller det även ägg?
  • Selfish Geene
    M C skrev 2010-03-17 22:49:56 följande:
    Ja. Ungefär som att man ska få veta från vem man får blod. Fast det är ju lite speciellt att donera för att skaffa barn. Gäller det även ägg?
    Ja, när barnet blir myndigt har det rätt att få veta vem dess genetiska mamma är.
  • M C

Ja, konstigt vore väl annars. Men det är bra att veta att det är OK ändå. Trösterikt.

• Zhna

Bra tråd! Synd att trådstartaren ej har något att komma med? Vi skulle gärna vilja veta hans/hennes hållning angående detta laddade ämne.

En hel del bra hållning från lokisse m.fl. Vad Jag tillför är detta.

1.David Berg som var grundaren av Family International sa på sin tid att som vid all annan avel så har "incest" visat sig ta fram antingen genier eller kompletta idioter ur släktet. På så sätt kan man antingen ruinera det eller framhäva det precis som vid avel av kor, getter, hästar etc. Han var för övrigt positiv till homosexualitet då han accepterade lesbisk sex och kunde ha accepterad man till man sex om ej LGBT hade ruinerat detta med analismens diktatur år 1975.

2.Alfred Kinsey sa att det finns varken medicinska eller andra skäl för att förbjuda "incest".

3.Vid rättegången mot ett tyskt syskonpar så sa deras advokat att skadorna på deras vissa barn ej kan härledas från "incest".

4.Det österrikiska fallet med Fritzl var inget ömsesidigt och bara därför fördömligt. Men av 7 barn som föddes till hans dotter så dog bara 1 av epilepsi. Är detta särskild recessivt?

5.I ett fall på discovery channel förut så var det också ett fader-dotter förhållande dock av ömsesidigt slag. Dom hade flyttad från Kanada till Storbritannien och denna fader åkte bara fast p.g.a ett mord på en utomstående. Då hans och dotterns 2 barn i övrigt var friska så ignorerades "incest" ur domstols protokollet. FBI archives eller något dylikt var det.

6.Jag läste fordom en artikel ur Illustrerad Vetenskap år 1984 om en amerikansk by vid namn Ridge och deras sociala skyddsnät, äldre omsorg m.m borde snarare vara en förebild än en föremål för samhällets avsky, fördomar och incestofobi. De få sjukdomar där kan ha att göra med staten experiment och avfall mera än med "incest".

7.Jag är en stolt bogomil och Zarathustra skrev om NEXT-TO-KIN äktenskap i positiva toner. Inte för att detta är av allmän giltighet men det är likväl personligt giltigt för Mig och dom Mina.

Och det finns säkert många fler skäl som talar för Khwedotas.

Svar på tråden Ni som tycker incest är okey måste ha ett allvarligt fel!!