Jag har 2 bonusar, killar på 14 och 16 och vi har en gemensam tjej på snart 2. Den yngsta bonusen tycker mycket om sin lillasyster, leker gärna nån stund med henne, hjälper till att klä henne, bär runt på henne osv., men den äldsta hade vi stora problem med redan från det jag blev gravid. Han är otroligt svartsjuk och beter sig mer som en treåring är som 16. När dottern jollrade förut kunde han tex härma henne elakt men då sa vi ifrån direkt. Men han tittar aldrig på henne och pratar aldrig med henne. Han har ALDRIG ens PETAT på henne alltså klappat, burit, haft i knät eller så, och hon är snart 2 år!!! Kan tillägga att de bor hos oss vav. Från början när hon föddes kände jag sådana negativa vibbar från honom att jag inte vågade lämna henne ensam i ett rum med honom.
Ang vad din bonus säger SÄG IFRÅN för tusan! Hur kul tror du det är och blir för ditt barn att leva ihop med någon som vräker ur sig sånt? De förstår mycket mer än man tror från en mycket tidig ålder och sånt där är som mobbing eller psykisk misshandel. Förstår att du blir ledsen, men det är även läge att bli arg!