• smufsen

Ingen adoption...

Hej allihopa,
    Igår tog jag och maken ett stort och väldigt ledsamt beslut. Vi hoppar av adoptionen. Detta är främst p g a förändrat hälsotillstånd men väntetiden spelar
    också en roll. Allt hade ju sett annorlunda ut om vi fått bb för typ två år sedan.
    Men nu får vi tänka framåt och försöka göra roliga saker. Vi har även en dotter
    på sju år som vi älskar över allt annat och nu får vi fokusera 100% på henne.
    Vi har väntat i 31 månader i Bolivia och det känns ju för jäkligt men samtidigt kan
    man pusta ut nu när beslutet är taget.
    Lycka till allihopa med era adoptioner!
    Kram

• Svar på tråden Ingen adoption...
  • Marianne76

Hej.

Vill bara säga att ett beslut som man känner i sitt hjärta är rätt, är rätt. Inget lätt beslut att fatta dock. Lycka till i framtiden.

Ni skall kanske sova på saken nån natt till?

Hej.

• en glad
    smufsen skrev 2010-03-12 20:09:33 följande:
    Hej allihopa,Igår tog jag och maken ett stort och väldigt ledsamt beslut. Vi hoppar av adoptionen. Detta är främst p g a förändrat hälsotillstånd men väntetiden spelarockså en roll. Allt hade ju sett annorlunda ut om vi fått bb för typ två år sedan.Men nu får vi tänka framåt och försöka göra roliga saker. Vi har även en dotterpå sju år som vi älskar över allt annat och nu får vi fokusera 100% på henne.Vi har väntat i 31 månader i Bolivia och det känns ju för jäkligt men samtidigt kanman pusta ut nu när beslutet är taget. Lycka till allihopa med era adoptioner!Kram
    Modigt och starkt gjort - men förstås också en ny sorg att hantera ....  Hoppas ni gör det bra tillsammans! Lycka till!
  • skogstjejen19

Skönt för er att ni tagit ett beslut, förstår att det är jobbigt att helt släppa adoptionen, hoppas att ni finner stöd i varandra och eran dotter.

ta hand om er

• Nimbus

Vad synd att ni måste fatta detta beslutet.
    Njut nu riktigt gott åt er dotter, och gör roliga saker ihop.

Kram!{#lang_emotions_flower}

• smufsen

Kusin Knase: Det går faktiskt bra. Hon säger men mamma jag har ju mina katter

Hon tar det nog bäst i familjen, hon är väldigt självständig och har ju varit "ensambarn" så länge nu.

• JAG är BÄST
    JAG är BÄST skrev 2010-03-15 21:12:57 följande:
    Nyfiken som vanligt. Hur lång är vänte tiden i Bolivia?
    Glöm min fråga,,var å kollade lite ang detta.
    Men TS,,tiden kan det ju inte vara som bakgrund att ni hoppar av? för ni borde ju få bb när som helst

Ok om det är hälsobakgrunden.
  • Helle68

Åh, vad tråkigt att läsa! Jag har missat denna tråd av någon anledning och såg inte den förrän nu. Förstår verkligen att det har varit ett tufft beslut att fatta. Skickar många många kramar till er! Sköt om er.

• Ida Sara

Ingen trevlig läsning, men det viktiga är att ert beslut känns bra för er. Kramar om er båda med en varm vårkram. Många tankar till er. Kram och var rädda om varandra.

• morgonsolan

Ibland är de tuffa besluten i livet de rätta. Hoppas ni kan landa i det snart och se er fram emot alla de härliga år ni ska ha tillsammans med varanda och er lilla dotter {#lang_emotions_heart} Ta hand om er och njut av er fina lilla familj! {#lang_emotions_flower}

• Miss TN
    JAG är BÄST skrev 2010-03-15 21:30:21 följande:
    Glöm min fråga,,var å kollade lite ang detta.Men TS,,tiden kan det ju inte vara som bakgrund att ni hoppar av? för ni borde ju få bb när som helst Ok om det är hälsobakgrunden.
    Det är som i Bolivia som i flera andra länder att väntetiderna är väldigt olika och att de endast kan förutspå den på ett ungefär. Det kan helt bero på vilken stad och domstol man står i och "turen" till vilken domstol som just bb kommer till. Det är inget som säger att den som väntat längs får nästa bb... tyvärr så fungerar det inte så i Bolivia. Skillnaden där kan vara allt från några månader till flera år...
Svar på tråden Ingen adoption...