• Lilla JJ

    Vi som blivit gravida med killar som inte vill ta ansvar tråd 2!

    Dags att starta en ny tråd för oss som är gravida och blivande pappan inte vill vara delaktiga eller inte kan ta sitt ansvar.

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida med killar som inte vill ta ansvar tråd 2!
  • Isola02

    Längesen någon skrev något.

    Milo går på dagis nu, och är en väldigt bestämd och envis liten kille!  Får riktiga raseriutbrott när något går emot honom...

    Jag och hans pappa har gjort ytterligare ett försök, men det har inte gått särskilt bra tyvärr.  Känner mig lite låg just nu, men det är nog lönlöst att få det att fungera med honom.    

    Annakatta:  Grattis till lägenheten! Vad härligt att flytta till större!     

    Sladdis: grattis till kärleken, härligt att läsa! 

  • che

    Hej hopp! Det verkar som om att vi alla roddar familjeliv bäst vi kan just nu och inte finner tid att skriva här. Det är lääääänge sedan jag ens loggade in här på sajten! Man har liksom fullt upp hela tiden! :)

    I helgen har vi besök av Lykkes pappa med familj! Första mötet var i eftermiddag och det GICK SÅÅÅÅ BRA! helt fantastiskt! De klickade på en gång o allt kändes bekvämt och bra :)

    Hoppas att ni andra har det bra!

    Kram

  • Lilla JJ

    Hej tjejer!

    Grattis till lägenheten Annakatta. Låter ju vettigt att inte byta dagis än om det var svårt att börja.

    Isola: Ja du det där med raseriutbrott när något går emot har vi här också. Hur gör du när Milo får ett utbrott?

    Che: Ja nu har de flesta av oss börjat jobba kan jag tro, det är inte så lätt att hinna hit då. Så roligt att höra att mötet med pappan gick så bra. Men det kommer väl inte bli så ofta de ses eftersom de bor väl ganska långt från er väl?

    Aron har börjat dagis. Han stortrivs verkligen. Jag jobbar 80% men det är långa dagar och istället har jag ledigt en dag per vecka. Det är verkligen skönt att jobba, ibland känns det faktiskt som semester att få gå dit och få vara ifred från gnäll och kläng. Sen är det rätt skönt att kunna stänga och låsa på toaletten och få sitta där några minuter ifred utan att få en bok uppslängd på knäna eller en traktor nedkörd mellan benen.

    Vi har inte hört av varken pappan eller syskonen något, det känns rätt skönt att pappan inte hör av sig faktiskt.

    Kram på er alla!                 


    Mammas lille kille kom 100803
  • SladdispåG

    Heeeej!

    Det är inte långt kvar tills jag har en tvååring, fatta vad länge jag har skrivit i och läst i denna tråden!!
    Början på 2010, när jag googlade på "gravid och lämnad", då hamnade jag här =)
    Och ni var till stor tröst!!
    Loke är underbar, med ett sjuhelvetes humör och han bits och nyps.
    Kärleken tog slut, eller inte riktigt men hans barn fick styra tyvärr, fast de är utflugna.
    Men shit vad stark man har blivit av det här lilla barnet, det behövdes inte mycket gråt innan jag var på
    benen igen, och nu blir det sommar och det vore väl självaste f-n om jag inte ska hitta en flirt som duger =)
    Jag jobbar, eller menar har semester, 75%, det blir inte fett men tiden med barnen är värd mer för mig.

    Ha en underbar sommar, skriv en rad ni som orkar, det är sällan, man har ständigt handbromsen i =)

  • Annakatta

    Hej i sommarvärmen!
    Kul att få lite uppdateringar från er GladSladdis: Tråkigt att kärleken inte funkade, men det kommer säkert nya chanser snart!


    Che: Härligt att det gick så bra med pappabesöket!

    Med mig och lilla vilddjuret är det bra! Vi flyttade för ett par veckor sen och har börjat finna oss tillrätta i vårt nya hem. Det har gått över förväntan med den annars rätt förändringskänsliga dottern, ibland kommer det ett "mamma, jag vill åka hem" men för det allra mesta verkar hon trivas och må bra. Tvåårsdagen närmar sig med stormsteg, senaste året har gått så fort! Tycker precis att det var ettårsdagen som hägrade...  Familjelivet flyter också på bra. Vi är fortfarande särbos, men det känns inte som något större problem just nu.


    Blev mamma till en liten flicka 100612
  • Lilla JJ

    Hej!

    Sladdis: 75-80% tycker jag också räcker alldeles tillräckligt. Visst man har inte råd med några större utsvävningar, men det är det värt att få vara hemma lite mer hela tiden. Dessutom kräver barn så lite.  Idag har vi varit ute på gården utanför vårt hus. Grannen och hennes pojk har varit med och en sandlåda och en vattenhink så var de hur roligt som helst. I eftermiddag åker plastpolen fram.

    Annakatta: Vad roligt att ni trivs i ert nya hem. Kanska får komma och titta hur ni har det när vi kommer ner till Malmö.

    Vi är ett gott gäng här i tråden även om vi inte skriver så ofta som när vi inte hade barn. Tänk vad vi skrev och skrev. En tvååring eller nästan tvååring som vi alla har nu är ju rätt så krävande Kanske får vi hålla ihop tills de blir en 8-9 år då får vi mer fritid igen.      


    Mammas lille kille kom 100803
  • Isola02

    Lilla JJ:  raseriutbrotten ja...  Hans pappa har väldigt svårt att hantera dessa, han flippar ur, så det blir så att jag behåller lugnet, väldigt lugn och sansad när dessa utbrott kommer.   

      

  • che

    Hej tjejer! Jisses vad tiden rusar!!! Lykke är 2 år o tre mån o är en envis liten tjej. :)
    Vi har kontakt med hennes pappa o han vill ha kontakt. Känns jättebra. Vi får se hur vi löser det i framtiden eftersom han trots allt bor i Norge. Men allt har blivit tusen gånger bättre än vad jag någonsin hade kunnat drömma om! :)
    Nu är det dags för nattningsbestyr, me jag ska försöka dyka in här lite oftare för att kolla läget.
    Kram

  • Isola02
    che skrev 2012-08-19 18:35:49 följande:
    Hej tjejer! Jisses vad tiden rusar!!! Lykke är 2 år o tre mån o är en envis liten tjej. :)
    Vi har kontakt med hennes pappa o han vill ha kontakt. Känns jättebra. Vi får se hur vi löser det i framtiden eftersom han trots allt bor i Norge. Men allt har blivit tusen gånger bättre än vad jag någonsin hade kunnat drömma om! :)
    Nu är det dags för nattningsbestyr, me jag ska försöka dyka in här lite oftare för att kolla läget.
    Kram

    Att han vill ha kontakt är trots allt en vädligt bra början!

    Jag tycker det är såå skönt att bo själv!  Mycket pussel med jobb, förskola, fritids och aktiviteter;  men ändå villen frihet att kunna bestämma själv över allt!  Och att bara behöva bo tillsammans med de två personer som jag älskar över allt annat Hjärta Baby
  • Isola02

    Hej alla!

    Nu är jag väldigt nyfiken på hur det gått för er allihop?  
    Hur ser era liv ut idag, och hur mår ni?   Tänkt att barnen snart blir hela fyra år!

    Jag och barnen mår bra, lillen (som inte är så liten längre) bor varannan vecka hos sin pappa sen ett år tillbaka.  Det funkar bra. 

    Ni tjejer betydde mycket för mig och var ett stort stöd under den jobbigaste perioden i mitt liv Hjärta
    Hoppas i alla fall någon läser efter så lång tid! Glad

  • SladdispåG

    Hej, det var verkligen längesedan!
    Ja lilla Loke blir ju fyra i sommar, och han är då alldeles underbar =)
    Vi har nyss flyttat till hus, jag är fortfarande singel.
    Flörtar har det blivit men kärleken lyser med sin frånvaro.
    Jag orkar inte riktigt släppa in någon, energin går åt till barnen.
    Glömmer aldrig denna tråd som var mitt kryphål under graviditeten...

Svar på tråden Vi som blivit gravida med killar som inte vill ta ansvar tråd 2!