• sebbesmamma

    Min 9-åring berättade att han känner sig mobbad

    Var precis och hämtade min son på 9 år som varit o hälsat på hemma hos min syster och fick då reda på att han berättat för henne att han känner sig mobbad i skolan. Jag har märkt på honom att det varit något ett tag. Han har inte alls varit lika på g när det gäller skolan alls på senaste..Har även frågat honom hur det är med kompisarna i skolan och så, men han har inte sagt ett ljud till mig. Jag tycker så synd om honom!! Lilla vännen hade sagt till syrran också att han inte ville berätta för mig för han vill inte att jag ska bli ledsen!! Hjärtat spricker ju när man hör det!! Vi har annars en väldigt öppen dialog här hemma och han brukar berätta om det mesta utan problem. Detta känns skitjobbigt, hur gör man? Ska jag höra av mig till skolan eller till de föräldrar vars barn utsätter honom för detta, vilket e bäst tror ni? Har inte hunnit prata med honom om saken än...

  • Svar på tråden Min 9-åring berättade att han känner sig mobbad
  • SIN74

    Jag tycker att du först pratar med sonen om vad som händer. Det är bra att du får en bild av det som händer så att du lättare kan prata med läraren. Det är viktigt tycker jag att sonen vet om att du ska prata med läraren. Kanske kommer han satt säga att du inte skra ringa men jag tycker att du ska göra det iallafall.
    Jag tycker att det är jättebra om du kan prata med de andra föräldrarna om det här, inte bara genom läraren men det är steg två. Steg ett är läraren anser jag.

    Hoppas att ni snabbt får ordning på detta.

  • sebbesmamma

    Har pratat med honom nu och det verkar inte vara fullt så dramatiskt som syrran trodde tack o lov!!! Ska prata med hans lärare imorgon om, konstigt nog så hade han ingenting emot att jag skulle ta upp det med henne alls...lite förvånande..hmm. Vi hade ett bra långt snack om saken i alla fall. Detta kommer lösa sig.

    Tack för svaret!!!

Svar på tråden Min 9-åring berättade att han känner sig mobbad