• mchk79

Ensam förälder till småbarn i Lund m omnejd.

Hejsan,
    Ensamstående heltids mamma med en dotter på 6 månader. Jag skulle gärna träffa fler i likande sits med små barn. Lite prommenader, fikor, lek i parken (när hon väl börjar röra på sig)   =)
    Har bott utomlands i 8 år så tappat många kontakter här hemma, så nu är det dags att träffa nytt glatt folk.  Bor nu en bit utanför Lund men har lätt att ta mig in till stan.
    ps. Jag vet att det fanns en annan tråd här innan för lund/malmö-bor men jag hann inte med på den och nu verkar det lite nedlagt...

• Svar på tråden Ensam förälder till småbarn i Lund m omnejd.
  • mchk79

Det verkar inte som här är några ensamma föräldrar till barn under 1 år.
    Är det så ovanligt att vara ensam från början????

• hydran

Det verkar så :)

Jag är ensam med en son på 6 mån, har varit det hela tiden. Bor en liten bit utanför Lund.
  • mchk79

Är pappan involverad hydran?
    Min dotters pappa bor i utlandet så jag har henne själv jämt.

• hydran

Nä, hans pappa har aldrig velat träffa honom, men vem vet, kanske en dag... Så jag har alltid honom själv. 

Men även om jag har en del kompisar med barn, så känner jag ingen annan som är ensamstående helt eller delvis.
  • mchk79

Det är ju inte riktigt samma liv att vara ensam förälder som kärnfamilj!....
    Jag känner en mamma till i samma sits. Samma ålder som vi med en dotter på 1 år.
    Om du har lust nån dag så kan vi ju ses i Lund?

• hydran

Det låter trevligt, kanske i nästa vecka? Jag har inget planerat på ons och tors om det är någon dag som passar dig?

• mchk79

Fritt båda dagarna. Ska vi säga onsdagen?
    Vi kan ta en prommenad och fika eller nåt?

• hydran

Ons, fika och promenad blir bra. Var ska vi ses och vilken tid?

• mchk79

Vi kommer in med bussen så vad sägs om vi jättekul, leksaksaffären?
    Vid kl elva? måste kolla busstider också.... kommer från lödde, var komer ni ifrån?
    /Cecilia

• hydran

Det låter bra (både kl 11 och Jättekul), vi bor i Kävlinge...

/J
  • mchk79

Bra, då ses vi där imorron, skickar mitt mob nr till din inbox...

• Mariohn

Jag förstår poängen med tråden... Men varför vill man inte ha kontakt med alla möjliga föräldrar bara för att man är ensamstående?  

• hydran

ses imorgon cecilia, vi kommer nog med tåget :)

• mchk79
    Mariohn skrev 2010-03-30 15:07:26 följande:
    Jag förstår poängen med tråden... Men varför vill man inte ha kontakt med alla möjliga föräldrar bara för att man är ensamstående?  
    Därför att man kan behöva stöd av andra i samma sits. Visst kan man träffa andra föräldrar med men de flesta känner redan många "kärnfamiljs-föräldrar" och tycker därför det skulle vara skönt att träffa ngn som fattar vad man går igenom som ensam förälder, då det är ett helt annat liv än för kärnfamiljen. Speciellt om man är heltids- ensam förälder.
Svar på tråden Ensam förälder till småbarn i Lund m omnejd.