• Vaseline

Har du tagit tag om nacken på ditt barn nån gång?

Vilken effekt gav det?
    Är det som att ta tag om armen på barnet eller är det värre/bättre?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du tagit tag om nacken på ditt barn nån gång?
  • lokisse

ja hos läkare för att kunna halle henne medans dom satt kanyl i huvet pa henne.

ingen höjdar uplevelse direkt

Difficile est saturam non scribere
  • Vaseline
    lokisse skrev 2010-03-15 17:46:27 följande:
    ja hos läkare för att kunna halle henne medans dom satt kanyl i huvet pa henne. ingen höjdar uplevelse direkt
    Men aldrig i uppfostrande syfte?
  • lokisse
    Vaseline skrev 2010-03-15 17:49:29 följande:
    Men aldrig i uppfostrande syfte?
    jag har haft en hand i nacken pa min dotter om vi är och gar vid trafikerad gata och hon vägrar att halla handen för att kunna ingripa om situationen kräver det. men annars har jag varken tagit i armen eller nacken.
    Difficile est saturam non scribere
  • tebax

skulle aldrig falla mig in !

• sofia charlotta

absolut inte!!!!

• Danitra

Det har jag säkert, men inte som bestraffning eller vad nu tråden handlar om. Jag har säkert gjort det för att t ex vända honom åt rätt håll när han inte ser något jag pekar på, eller för att stoppa honom från att gå åt fel håll. Eller för att dra honom till mig och ge honom en puss.

• Marma

ja tror det...men var iofs när han var på väg ut på gatan eller nåt sånt....vet jag gjort det iallafall.

• La Lola

Näe, aldrig.

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Marma
    Marma skrev 2010-03-16 07:50:24 följande:
    ja tror det...men var iofs när han var på väg ut på gatan eller nåt sånt....vet jag gjort det iallafall.
    eller föresten...räknas att man tar tag o tröjan i nacken...var nog mest det jag tänkte på.   kom på nu att jag nog tänkt lite fel nu..:-P
  • susieq82

jag antar att TS menar när man blir arg? Typ att nej! Och tar tag i nacken. öh, nej verkligen inte! Fattar inte varför man ska ta tag i armen eller nacke i uppfostringsyfte? Vad lär man barnet med det? Snacka om att utnyttja sin makt som äldre bara för att du är starkare....jisses

• siamusen

Inte i uppfostringssyfte nej. Men av andra skäl ärdet ofta.

• Girlinthecity

Nej! Av vilken anledning startade du omröstningen?

Svar på tråden Har du tagit tag om nacken på ditt barn nån gång?