• LinaP

Vilket blöjmärke till en lite tjock bebis?

Jag har en stor 6 månaders liten kille här hemma. 12 kg vägde han sist. Så vårt problem är att blöjorna blir för små runt midjan så att det blir oftast en fläck på bodyn på ryggen.

Sist köpte vi Libero storlek 7. Men den läker den också. Har testat ICA's, Lidl's och så Libero. Samma med alla.

Finns det någon som har nåt tips på en blöja som kan funka på en bebis modell tjockare?

• Svar på tråden Vilket blöjmärke till en lite tjock bebis?
  • baby87

Oj va stort barn du har för o bara va 6månader hehe såg bilderna gud va sööt men jätte stor inget illa menat hur mycket har inte han gått upp i månaden??

Älskar Mina Pojkar
  • latina02

va vi trodde vi hade störst vår väger 10.2
    haha då e vi inte ensama me stora 6månaders barn
    han e snart 6mån

• Norrskenet

Mina barn har alla varit mer runda än smala och då tycker jag Pampers blöjor har funkat bäst!

• LinaP

Jag har tänkt testa pampers också. Men tänkte höra här innan om nån hade nåt bra förslag. Ofta så känns det som bortkastade pengar på blöjor som läker då man får byta kläder såfort det bajsas. Är pampers mer tajta än de andra? Det verkar ju som att det blir som ett glisa längst bak, som gör att det kan läka ut på ryggen.

Hehe, ja han är lite lagom rund =) Gulligt och så, men det blir en del problem med att bära och nu med blöjorna. Jag har inte så stor koll på vad han gått upp i månaden, men en hel del, bevisligen=)

• Norrskenet

TS: Jag tycker Pampers blöjor har bättre resår i midjan, att det tänjs ut mer. Alla andra blöjor (speciellt Libero) tycker jag är för tajta i midjan, så de trycker på för mycket. Hur funkar det med byxblöjor?

• lugna gatan

hehe, vår första son var oxå en liten tjockis. De enda blöjorna som inte satt för hårt var "pampers active fit", alltså inte de vanliga. tom up&go satt för hårt. Lycka till!

• LinaP

Det funkar med Libero's byxblöjor. Fast vi har bara använt de några gånger då han fått tagit av storasyrran när hans varit slut. Jag tycker det är enklare med vanliga blöjor faktiskt. Och byxblöjorna är ju så dyra.

Men jag får nog ta och testa pampers. Hoppas att man slipper leta mer sen =) Och slippa byta kläder två gånger om dagen på lilltjockisen.

• WonderfulWord

jag fick köpa coops en gågn när jag hade glömt blöjor hemma och de var stora i midjan för min son som är lite mindra modell. bra resår och det var up and go byxor hoppas du hittar någor som passar jobbigt när det inte fungerar

• LilaRos

VI kör med Willys egna. De bästa är de stösta paketet. Det är olika blöjor i paketen för samma modell och storlek. Vädligt konstigt.. Men de ska vara de blöjor med nallar tror jag (inte blad och grodor). De fingerar väldigt bra på vår son, har ej hittat i den stl han har nu men har bara vart i två willys, de har olika i butikerna eller något.

Han är hyfsat rund, Vanliga byxor får sitta under hans mage.

Men min son är lite yngre då, vet ej hur willys blöjorna är i de större stolekarna (en storlek 4 här)

Svar på tråden Vilket blöjmärke till en lite tjock bebis?