• Liljekonvaljblomman

Spolning av äggledarna, vill veta ALLT...

Ska kanske spola äggledarna och vill veta mer om det. Har inte hittat någon bra sida på nätet så frågar här istället.

Är enormt rädd för sjukhus så behöver höra lite positiva saker oxå så jag inte blir helt avskräckt {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Spolning av äggledarna, vill veta ALLT...
  • annasingelmamma

Jag har gjort en vattenundersökning av mina äggledare men det verkar inte alls vara samma sak som att spola dem!! Jag fick ingen bedövning innan och när jag var klar så behövdes det inget efter heller...så det är nog faktiskt inte all samma sak...:S Men slappna av och lycka till! ;)

• Liljekonvaljblomman

TACK för alla svar, är skönt att vara lite "påläst"

• Liljekonvaljblomman

Ni som har haft med er männen, hur har de reagerat på allting?

• Aurora1979

Konstigt att du inte fick köra bil efter?! För vår del så är spolningen nog bland de mindre bekymren tyvärr. Vi har gått igenom ungefär allt känns det som. Här är en liten lista på lite av det vi gått igenom/fått reda på.

*Min man saknar spermier i ejakulationen.
    *Min man hade höga FSH-värden.
    *Min man har en kromosomavvikelse.
    *Flera psykologbesök.
    *Min man fick göra biopsi i testiklarna (för att hitta spermier, och man lyckades hitta spermier)
    *Besök hog genetiker för att få reda på om kromosomavvikelsen är någon fara för fortsatta IVF-försök.
    *Jag börjar äta Levaxin pga för höga TSH-värden.
    *Jag har tydligen pco äggstockar (dock ej pco-s).
    *Starta IVF-behandling med spray i näsan i 3 veckor, sedan sprutor i 10 dagar,flertalet VUL, sedan äggplock för mig och biopsi för mannen igen för att få ut spermier.
    *Försöket misslyckas.
    * Nytt försök nu med hjälp av ett embryo från frysen. =)

Trots allt detta har det för oss gått rätt bra ändå psykiskt... min man är den som drabbats hårdast eftersom det är honom det är "fel" på men på det stora hela har vi mått förhållandevis bra. Vi har vuxit varandra ännu närmre och bestämde oss till exempel för att gifta oss mitt i allt det här. :) Så hur som helst så kommer spolningen gå bra. Det är kanske lite obehagligt men inte speciellt mycket värre än vanlig mensvärk.

• Liljekonvaljblomman
    Aurora1979 skrev 2011-01-30 18:35:32 följande:
    Konstigt att du inte fick köra bil efter?! För vår del så är spolningen nog bland de mindre bekymren tyvärr. Vi har gått igenom ungefär allt känns det som. Här är en liten lista på lite av det vi gått igenom/fått reda på.

*Min man saknar spermier i ejakulationen.
    *Min man hade höga FSH-värden.
    *Min man har en kromosomavvikelse.
    *Flera psykologbesök.
    *Min man fick göra biopsi i testiklarna (för att hitta spermier, och man lyckades hitta spermier)
    *Besök hog genetiker för att få reda på om kromosomavvikelsen är någon fara för fortsatta IVF-försök.
    *Jag börjar äta Levaxin pga för höga TSH-värden.
    *Jag har tydligen pco äggstockar (dock ej pco-s).
    *Starta IVF-behandling med spray i näsan i 3 veckor, sedan sprutor i 10 dagar,flertalet VUL, sedan äggplock för mig och biopsi för mannen igen för att få ut spermier.
    *Försöket misslyckas.
    * Nytt försök nu med hjälp av ett embryo från frysen. =)

Trots allt detta har det för oss gått rätt bra ändå psykiskt... min man är den som drabbats hårdast eftersom det är honom det är "fel" på men på det stora hela har vi mått förhållandevis bra. Vi har vuxit varandra ännu närmre och bestämde oss till exempel för att gifta oss mitt i allt det här. :) Så hur som helst så kommer spolningen gå bra. Det är kanske lite obehagligt men inte speciellt mycket värre än vanlig mensvärk.
    Oj, vad mycket ni har gått igenom Hoppas att ni får er bebis snart och grattis till bröllopet <3
  • Liljekonvaljblomman

Jo, lite faktiskt... :$

• Aurora1979

Liljekonvaljblomman: Förlåt det var inte meningen att skrämma upp dig. Skulle inte lagt mig i tråden och göra dig och andra räddare än vad ni redan är. Inte genomtänkt inlägg ovan... Försökte egentligen säga att trots allt det där jobbiga vi har fått gå igenom så växer man och klarar av så mycket mer än man tror.

• Liljekonvaljblomman
    Aurora1979 skrev 2011-01-31 22:51:13 följande:
    Liljekonvaljblomman: Förlåt det var inte meningen att skrämma upp dig. Skulle inte lagt mig i tråden och göra dig och andra räddare än vad ni redan är. Inte genomtänkt inlägg ovan... Försökte egentligen säga att trots allt det där jobbiga vi har fått gå igenom så växer man och klarar av så mycket mer än man tror.
    Det är lugnt, vet att jag fixar det idag
  • Liljekonvaljblomman

jag fixade det :-d :-d :-d

• Aurora1979

Liljekonvaljblomman: Yaaay!! :D Var det så hemskt som du trodde? Det är så svårt för någon annan att bedöma hur ont det ska göra eftersom alla har olika hög smärttröskel.

• Skorpilorp
    Liljekonvaljblomman skrev 2011-02-04 13:43:49 följande:
    jag fixade det :-d :-d :-d
    Härligt!! Jag hoppas att aöt sg bra t och att DU/NI mår bra!! Way to go!!!!!!!  Glad
Svar på tråden Spolning av äggledarna, vill veta ALLT...