Aurora1979 skrev 2011-01-30 18:35:32 följande:
Konstigt att du inte fick köra bil efter?! För vår del så är spolningen nog bland de mindre bekymren tyvärr. Vi har gått igenom ungefär allt känns det som. Här är en liten lista på lite av det vi gått igenom/fått reda på.
*Min man saknar spermier i ejakulationen.
*Min man hade höga FSH-värden.
*Min man har en kromosomavvikelse.
*Flera psykologbesök.
*Min man fick göra biopsi i testiklarna (för att hitta spermier, och man lyckades hitta spermier)
*Besök hog genetiker för att få reda på om kromosomavvikelsen är någon fara för fortsatta IVF-försök.
*Jag börjar äta Levaxin pga för höga TSH-värden.
*Jag har tydligen pco äggstockar (dock ej pco-s).
*Starta IVF-behandling med spray i näsan i 3 veckor, sedan sprutor i 10 dagar,flertalet VUL, sedan äggplock för mig och biopsi för mannen igen för att få ut spermier.
*Försöket misslyckas.
* Nytt försök nu med hjälp av ett embryo från frysen. =)
Trots allt detta har det för oss gått rätt bra ändå psykiskt... min man är den som drabbats hårdast eftersom det är honom det är "fel" på men på det stora hela har vi mått förhållandevis bra. Vi har vuxit varandra ännu närmre och bestämde oss till exempel för att gifta oss mitt i allt det här. :) Så hur som helst så kommer spolningen gå bra. Det är kanske lite obehagligt men inte speciellt mycket värre än vanlig mensvärk.
Oj, vad mycket ni har gått igenom

Hoppas att ni får er bebis snart och grattis till bröllopet <3