• nexa79

Söker testpersoner

Jag sitter och skriver en bok om hem och hushåll, där jag beskriver mina metoder för att hålla hemmet ordnat, organiserat och minska på stressen. Ett förlag har visat intresse för manuset och en framtida utgivning, men innan jag skickar iväg ett manus vill jag ha lite feedback på det jag skriver, hur det fungerar, vad man kanske kan eller ska ändra på, och ev tips och idéer som kan läggas till i boken.

Finns det någon eller några som är villiga att testa mina idéer och ge lite feedback, samt förse mig med före och efterfoton på det man gjort?
    Min familj har lovat att bidra, likaså vissa vänner, men många av dem känner att det är ännu ett "måste" och därför vill jag ha många som deltar så att jag inte behöver ge varje person mer än kanske två olika metoder att testa istället för 25.. Sen om man VILL ha fler så är det naturligtvis inga problem, men min ambition är ju att det ska vara så lite arbete som möjligt för de som hjälper mig också. Det ska ju inte kännas betungande.

Är ni intresserade, maila på nexa79@hotmail. com för mer info eller svara i tråden.
    Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 22:39
    -->> Uppdatering!

Jag håller på att fixa en underblogg till min ordinarie blogg, där jag lägger ut alla metoder, information osv, det blir lättare och bättre än att maila med alla separat i varenda fråga.
    Då har vi en "samlingspunkt" där ni kan kommentera respektive metod på plats, och jag svarar i bloggen också.

Det kommer troligen att bli en del mailande ändå, men det blir mindre på det här viset. Tror jag åtminstone :o)

Bloggen finns på:
    egomamma.blogg.se/nomess

MEN den är inte klar än, det tar ett tag till innan allt finns där, men den som är nyfiken kan i alla fall få ett litet hum om vad det handlar om, även om inte mycket ligger ute just nu, det kommer. Jag ska jobba på det under kvällen.
  • Svar på tråden Söker testpersoner
  • Smultron ett

Ok tråkiga jag undrar om man får lön för arbetet?

The world's a better place when it's upside down!
  • Smultron ett

Ok nä jag tar tillbaks det där, Jag är inte tråkig!
    Men undrar iallafall om man får lön för arbetet.

• nexa79
    Smultron ett skrev 2010-03-17 12:00:18 följande:
    Ok nä jag tar tillbaks det där, Jag är inte tråkig! Men undrar iallafall om man får lön för arbetet.
    Nix, jag tror att de som testar blir nöjda med att a) slippa KÖPA boken, utan får alla tipsen och metoderna gratis, och b) att faktiskt kunna vara med och påverka innehållet, samtidigt som de som lägger ner energi på det kommer att få det trevligare hemma, och på sikt kanske även blir lite mindre stressade.
    Så nej, lön utgår tyvärr inte. Jag får ju ingen lön för att jag skriver boken innan den kommer ut, och det är inte alls säkert att den kommer att sälja så att jag får in nämnvärt mycket på den.. Så resonerar jag.
    Vill man ha lön så får man låta bli att testa med andra ord.

Till er andra: Jag har följande mailadress: Egomamma@hotmail.com och jag vill att ni skriver lite om er själva, er familj, hur ni bor och hur era vardagar o helger ser ut på ett ungefär. Hjälps ni åt? Har ev barn egna ansvarsområden? Funkar det? Känner ni att ni har för mkt saker? Övrig info som vilka hobbies, hur många djur och sysselsättning är också intressant för att jag ska få en helhet.

Fota också era hem och bifoga antingen i mail eller lägg upp någonstans och bifoga länk. Jag behöver lite olika exempel på hem för att avhandla förvaring i min bok.
    Jag är ingen guru när det kommer till sånt, men jag kan en del om hur man bör tänka för att allt ska få en egen plats. Jag kommer att ge var o en av er individuella tips på hur just ERT hem kan förändras och sen väljer ni själva om ni vill ta till er råden eller inte.

Med er tillåtelse kan det bli så att vissa av era hem förekommer som exempel i boken, med före och efterbilder. Förutsatt att ni hänger med rakt igenom så kan jag också vara intresserad av att få intervjua er lite, och ni väljer själva om ni vill framträda med namn o bild eller inte. Väljer ni att låta bli så är det ok, då är ni anonyma rakt igenom.

Tack alla för visat intresse. Kommer det till fler så är det bara bra, och det jag ber om i detta meddelande är vad efterföljande också behöver göra för att få delta.
    mvh
    Jessica
  • Echidna

Jag är intresserad. Vi håller på att flytta och jag kommer att vara höggravid när vi flyttar in i vårt nya hem. Alla tips som hjälper mig att inte stressa över ordningen då är välkommna!!

• Smultron ett
    nexa79 skrev 2010-03-18 13:06:08 följande:
     Jag får ju ingen lön för att jag skriver boken innan den kommer ut, och det är inte alls säkert att den kommer att sälja så att jag får in nämnvärt mycket på den.. Så resonerar jag. Vill man ha lön så får man låta bli att testa med andra ord.
    Säljer den bra så lär ju du få rejält med lön tack vara folk som jobbar åt dig gratis. Men men. alla gör som de vill.
  • nexa79
    Smultron ett skrev 2010-03-18 18:14:10 följande:
    Säljer den bra så lär ju du få rejält med lön tack vara folk som jobbar åt dig gratis. Men men. alla gör som de vill.
    Precis, men nu är det ju knappast så att jag tvingar någon att hjälpa mig, utan jag frågar och det är frivilligt att hjälpa mig eller låta bli. Du får ju samma tips o råd som i slutänden kommer att kosta pengar och en utgivning ligger minst, allra minst, ett år fram i tiden, eftersom det bara är på skrivstadiet än så länge. Du behöver inte ge av din tid om du inte vill, men låt de som vill få svara och sen testa, andra kanske ser vinningar som inte du ser.

Släpp saken och låt bli att testa, värre än så är det ju inte..
  • Callistrate

Jag tycker ockå att detta låter spännande. En liten fundering bara... Riktar du dig till alla sorters hushåll eller enbart barnfamiljer? (själv bor jag i singelhushåll utan barn )

• nexa79
    Callistrate skrev 2010-03-18 18:41:42 följande:
    Jag tycker ockå att detta låter spännande. En liten fundering bara... Riktar du dig till alla sorters hushåll eller enbart barnfamiljer? (själv bor jag i singelhushåll utan barn )
    Alla sorters hushåll. Helt klart. För ärligt talat, vem behöver inte hålla orning på sitt hem?
  • Callistrate
    nexa79 skrev 2010-03-18 19:28:33 följande:
    Alla sorters hushåll. Helt klart. För ärligt talat, vem behöver inte hålla orning på sitt hem?
    Jo det behöver vi alla, helt klart Du kan nog räkna med ett mail från mig. Gudarna ska veta att jag skulle behöva lite bättre rutiner här hemma.
  • pluvdo

Jag kan inte låta bli att påpeka detta då du pratar om att ge ut en bok... Det heter inte före och efterfoton utan före- och efterfoton... Annars särskriver du ju. :O

• nexa79
    pluvdo skrev 2010-03-18 19:43:37 följande:
    Jag kan inte låta bli att påpeka detta då du pratar om att ge ut en bok... Det heter inte före och efterfoton utan före- och efterfoton... Annars särskriver du ju. :O
    Haha ja du har helt rätt. Jag hade bråttom. Men det blir ju korrekturläsning flera gånger om så det ska nog lösa sig :o) Tack i alla fall!
Svar på tråden Söker testpersoner