• Pigan

    Ni som kände av befruktningen... Titta hit!

    Min fråga är alltså:

    Ni som kände av befruktningen, hur kändes det?

    Idag har jag känt av kraftiga brännande hugg/ilningar kring den högra äggstocken (som strålar ner mot ljumsken, samt upp en bit ovanför äggstocken) som jag aldrig någonsin känt tidigare. Det är inte ÄL för det hade jag den 11. Kanske för tidigt att känna av det nu eller kan det vara så att det är befruktningen jag känner av, eller bara gaser kanske? haha.

    Skulle iallafall vara intressant att höra vad DU/NI kände. :)

  • Svar på tråden Ni som kände av befruktningen... Titta hit!
  • Lyckliga Fröken

    Jag hade äl i lördags/söndags... och nu i kväll kände jag hugg på höger sida och nu har jag lätt molvärk. Men om det är ett ägg eller inte har jag ingen aning om. Jag fick en nidblödning innan jag fick min dotter för tre år sedan som slutade i mf...och då hade jag samma sorts molvärk. Men detta kan ju vara annat... Med mina två andra graviditeter så kände jag inget sånt alls.

  • Pigan
    Lyckliga Fröken skrev 2010-03-17 21:28:09 följande:
    Jag hade äl i lördags/söndags... och nu i kväll kände jag hugg på höger sida och nu har jag lätt molvärk. Men om det är ett ägg eller inte har jag ingen aning om. Jag fick en nidblödning innan jag fick min dotter för tre år sedan som slutade i mf...och då hade jag samma sorts molvärk. Men detta kan ju vara annat... Med mina två andra graviditeter så kände jag inget sånt alls.
    Tack för ditt svar! :) Då har vi ungefär samma känsla.. hoppas att det är någon som flyttat in :)

    Beklagar ditt mf.
  • zummar

    Jag kände när ägget fäste med båda mina barn. Första vaknade jag upp mitt i natten av ett hugg i magen, ganska precis mitt i.  (fattade inte då att jag var gravid...trodde det var mensen som var på G)

    Med andra så kände jag redan några dagar efter "sexet" att jag var överkänslig mot lukter. Det var så påtagligt att jag tänkte att "gisses va det luktar mycket här...det är ju nästan så man kan tro att man är gravid..." men eftersom det bara hade gått några dagar så avfärdade jag det...jag menar det är ju inte möjligt...eller?
    Ytterligare några dagar senare så minns jag att jag satt på pianopallen i min mammas v.rum o kände hur det högg till precis som med första barnet...då visste jag rätt säkert att ajgv ar gravid o 5 dagar efter det så plussade jag. ca 14 dagar efter befruktning =)

  • Lumut

    hej hade också ÄL i fre-lör och har satans magvärk..så jag mår illa! 


    har varit gravid 2 gånger..senaste gången kände jag av grav redan i v3...plussade v4 hos b..o i v5+3 gjorde jag tyvärr abort...
  • Lyckliga Fröken

    Lumut: Hoppas att du "kommit över ditt/ert val" Jag vet hur man kan känna sig efter en abort. För mig var det mitt livs hittills svåraste beslut men som bm sa då... Man ska njuta av en liten i taget. Det värmde i det svåra, då min yngsta dotter bara var ett par månader... *kramar om*
    Hoppas att ditt magonda beror på ett litet frö

    Jag undrar nästan om mensen är på väg i alla fall fast jag inte har BIM förrän ca den 28/3. Har mensvärk på riktigt...


    Önskar mig ett litet frö
  • Lumut

    Ja, jag har lärt mig leva med det valet jag gjorde. men skulle aldrig kunna göra om det. Tog lång tid innan jag kom över det. Men längtar tills jag blir gravid igen. 


    Mår jätteilla nu, funderar om det är pga magsmärtorna? hade molvärk igår och har kraftigt nu. Rädd om jag har jag räknat alldeles fel på öl som var fre-lör..eller kan äggvandring kännas såhär:S 
    Har också fått nidblödningar med mina två tidigare graviditeter..så jag hoppas jag kan få en i veckan..för då "vet jag" hihih. Bra tecken, tycker jag. 
  • Lumut

    spännande med BIM vi har nästan samma dagar tror jag har den  runt den 25e...till 27e kanske..


    men vi kan väl följas åt? 
  • Lyckliga Fröken

    Ja, det tycker jag absolut! Det är så roligt att stötta, läsa och jämföra... Och peppa för vidare försök om det skulle behövas

    Men det gör det ju inte, eller hur


    Önskar mig ett litet frö
  • Pigan
    zummar skrev 2010-03-17 22:37:22 följande:
    Jag kände när ägget fäste med båda mina barn. Första vaknade jag upp mitt i natten av ett hugg i magen, ganska precis mitt i.  (fattade inte då att jag var gravid...trodde det var mensen som var på G)Med andra så kände jag redan några dagar efter "sexet" att jag var överkänslig mot lukter. Det var så påtagligt att jag tänkte att "gisses va det luktar mycket här...det är ju nästan så man kan tro att man är gravid..." men eftersom det bara hade gått några dagar så avfärdade jag det...jag menar det är ju inte möjligt...eller?Ytterligare några dagar senare så minns jag att jag satt på pianopallen i min mammas v.rum o kände hur det högg till precis som med första barnet...då visste jag rätt säkert att ajgv ar gravid o 5 dagar efter det så plussade jag. ca 14 dagar efter befruktning =)
    Okej. Tack för ditt svar! :) Jag kände ju som sagt en konstig brännande stickning, så kanske.. Har dessvärre inte så mycket andra symtom mer än lite stickningar, molvärk och så.. Hoppas verkligen på plus denna gång! :D
    Lumut skrev 2010-03-17 23:21:12 följande:
    hej hade också ÄL i fre-lör och har satans magvärk..så jag mår illa!  har varit gravid 2 gånger..senaste gången kände jag av grav redan i v3...plussade v4 hos b..o i v5+3 gjorde jag tyvärr abort...
    Lumut skrev 2010-03-17 23:54:06 följande:
    Ja, jag har lärt mig leva med det valet jag gjorde. men skulle aldrig kunna göra om det. Tog lång tid innan jag kom över det. Men längtar tills jag blir gravid igen.  Mår jätteilla nu, funderar om det är pga magsmärtorna? hade molvärk igår och har kraftigt nu. Rädd om jag har jag räknat alldeles fel på öl som var fre-lör..eller kan äggvandring kännas såhär:S  Har också fått nidblödningar med mina två tidigare graviditeter..så jag hoppas jag kan få en i veckan..för då "vet jag" hihih. Bra tecken, tycker jag. Jag gjorde också en abort en gång  i vecka 5 ug
    Jag gjorde också en abort i vecka 5 ungefär, det värsta jag har varit med om, så efter det kommer jag aldrig mer att göra en abort, men just då var det de rätta beslutet.. ångrar det dock idag.
    Lumut skrev 2010-03-17 23:58:35 följande:
    spännande med BIM vi har nästan samma dagar tror jag har den  runt den 25e...till 27e kanske.. men vi kan väl följas åt? 
    Jag har också BIM kring det datumet, eller mellan den 24-25 ungefär.. :)
  • Lumut

    Pigan du får hänka på också!


    hur känner ni er idag?
    jag hade jättekraftig magvärk igår så jag mådde illa..satt i halsen liksom..tog feber men 36,9 men kanske nåt som går:S Upplever att brösten e lite svullna men inte sådär "aj de gör ont så fort man rör dem" 
  • Pigan
    Lumut skrev 2010-03-18 09:54:49 följande:
    Pigan du får hänka på också! hur känner ni er idag? jag hade jättekraftig magvärk igår så jag mådde illa..satt i halsen liksom..tog feber men 36,9 men kanske nåt som går:S Upplever att brösten e lite svullna men inte sådär "aj de gör ont så fort man rör dem" 
    Tackar för det. :)

    Mja.. jag känner inte så mycket. Igår hade jag lite molande värk i äggstockstrakterna men idag är det som ingenting. Mått lite illa och fick en yrsel attack (kan dock bero på att jag var grymt hungrig och precis hade simmat 1 km.) haha :) Mina bröst är heller inte nå ömma, kan dock tycka att dom känns varma, eller att det som bränner i dom men ingenting mer.. Alla andra månader har jag haft fullt med symtom kring denna tidpunk, så det kanske bara är positivt att jag inte har det nu? Hoppas att vi plussar snart! När ska ni börja testa er? Invänta mensen eller? :)
  • Ms Leia

    Jag har känt av det de tre gånger jag varit gravid, fick mensvärk 1 vecka efter ÄL, på natten.

  • Ellasario

    Jag kände ett surr precis vid ägglossning, i livmodern. Precis som att det vibrerade lätt, i flera timmar(!) Och nog var det en graviditet :)


    Är i 4+5 :D
  • Finmamma

    plussade idag...andra barnet.

    Med första barnet kännde jag 3 rejälla stick i livmodern på äl +7.

    Exakt samma sak hände denna gången på exakt samma dag, visste att jag hade blivet gravid.

  • Sally09

    Egentligen är jag nog en sån som inte tror att det borde kännas när det lilla lilla ägget fäster i själva livmodern men jag har ändå en historia som får mig att undra...

    Kan inte veta exakt efter hur många dagar i förhållande till ägglossningen eftersom jag inte gjorde äl-test men det borde vara ca två tre dagar efter.

    I alla fall så vaknade jag på natten efter att ha haft värk och stickningar under dagen men nu hade smärtan eskalerat och jag hade så ont att jag inte kunde gå upprätt. vi ringde sjukhusupplysningen på natten (jag vägrade åka in akut trots sambons påtryckningar) men de kunde inte svara på vad det kunde vara. vi sa att vi försökt bli gravida ett tag eftersom jag var rädd för utomkveds nu i samband med smärtan, men det var aldelles för tidigt att känna av sa hon i luren med tanke på senaste mens.

    hur som helst testade jag positivt ca två veckor senare...

  • flodda

    jag fick ca 8-10 dagar efter äl som mens smärtor + ont i ryggslut i ca 1 minut då fattade ja att de va nåt.. och jajemen så plussade ja idag.. bim -5

  • 201201232

    För en dryg vecka sedan kände jag ett hugg i magen, långt ned till höger och jag kunde knappt stå upprätt. Men det gjorde trots att jag knappt kunde räta på ryggen och var tvungen att stanna upp inte jätteont. Gick över fort. 

  • Winney

    Hej har googlat runt lite å hitta denna gamla tråd, får se om jag får några svar på mina funderingar.

    Nu är det så att jag och min kille hade lite kul i helgen, och jag hade mina sista M-dagar under samma helg och under hela söndagen började jag få en slags vibrerande/ pulserande känsla runt högra äggstocken, igår började det avta och idag har det inträffat någon gång ibland. Har aldrig haft denna känsla någon gång.

    Vill gärna att det är tecken på en liten en, men det kan väl inte va möjligt.

    Förvirrad :S

    Hoppas någon kan komma med något på vad de kan vara

Svar på tråden Ni som kände av befruktningen... Titta hit!