• Mamma1988

HJÄLP! Kommer han få varannan vecka med min son??

Fan ska ja göra???

Snälla hjälp!

Sonens pappa har nu fått så han ska ha sonen själv varannan onsdag o varannan lördag vilket ja tycker funkar skit bra men nu vill han ha mer tid och säger varannan vecka vilket jag absolut inte går med på då sonen är 15månader. Fan ska ja göra, ja orkar inte mer. Ja gör allt för min son men ja får bara massa skit tillbaka. Jag fixar inte en till rättegång, de gör jag inte. Kommer han få varannan vecka? Hans ungänge ser ut såhär idag, varannan onsdag och lördag varannan vecka fram tills sonen är 3år då det blir varannan helg (lördag till söndag) med en övernattning. Dom på familjerätten sa till mig att man rekommenderar 3år innan barnen sover hos den icke boende föräldern men han skiter i vad jag säger så hur gör jag? Jag älskar min son över allt och gör allt för att han ska få de bästa men jag vill inte ge pappan mer tid då han inte brytt sig ett skit på 1år.

Någon som har tips? Någon som vet hur jag ska göra?

• Svar på tråden HJÄLP! Kommer han få varannan vecka med min son??
  • Vildblomman
    Mamma1988 skrev 2010-03-16 23:13:43 följande:
    Joo ja ska försöka få ett möte med dom imön då sonen är hos sin pappa. De e ju de att pappan här hotar med en rättegång och de gör mig rädd för ja orkar inte me de. Har inte din sons pappa honom något? Min son är oxå rädd att ja ska försvinna, spec nu när vi va hemma hos mina föräldrar, han blev helt galen bara jag gick på toan även fast de fanns folk i köket där han va, folk som han har en bra kontakt med. De finns dikumenterat att han inte brytt sig men enligt honom så e de ja som har nekat honom att träffa sonen men de ända som ja nekat honom om är att ha sonen själv när faderskapstestet blev klart. fick ett sms dagen efter "kan jag hämta min son och ha honom i några timmar imön" vilket han fick ett stort nej från mig. Dom hade aldrig träffats då och jag skulle aldrig klara av att lämna av sonen när han va så liten.
    Han har sin son varannan helg när det passar honom i stort. Min sons pappa hotar oxå med rättegång och jag inte rättar mig efter honom minsta lilla. Ganska tröttsamt i längden men man är så feg att man böjer sig.

Jag som mamma tycker du gjorde rätt som inte släppte sonen ensam direkt med sin pappa när de inte känner varandra. Barnens trygghet är det absolut viktigaste.

Min son har sedan födseln haft bra kontakt med min pappa och hans fru älskat att vara där, men nu när han är snart fyra vill han inte vara ensam med dem. Fast han vet jag alltid kommer och hämtar  honom...Man kan säga att han har blivit som en liten pojke igen. Och det säger han själv oxå att han är liten pojke. Han som var en stor pojke för några veckor sedan
  • Mamma1988
    singel pappa83 skrev 2010-03-17 21:06:25 följande:
    ok så han vill ha vv då? :S men hur har han tänkt isf för från 12h/vecka till 180h/v e e n väldigt stor ändring för ett barn!
    Joo de e ju de.. Men frågan är om han tänker överhuvudtaget, tror han bara vill hålla på och tjafsa som han vet att ja mår dåligt av de..
  • singel pappa83

jo det kan ju tyvärr vara så! känns så för mig oxå ibland! men men. min sons mamma vill oxå upp i rätten för hon vill ha han boende hos sig igen efter snart 5 år.men men hon får gärna drömma hon!

• Natali3
    Mamma1988 skrev 2010-03-16 21:24:10 följande:
    Fan ska ja göra??? Snälla hjälp! Sonens pappa har nu fått så han ska ha sonen själv varannan onsdag o varannan lördag vilket ja tycker funkar skit bra men nu vill han ha mer tid och säger varannan vecka vilket jag absolut inte går med på då sonen är 15månader. Fan ska ja göra, ja orkar inte mer. Ja gör allt för min son men ja får bara massa skit tillbaka. Jag fixar inte en till rättegång, de gör jag inte. Kommer han få varannan vecka? Hans ungänge ser ut såhär idag, varannan onsdag och lördag varannan vecka fram tills sonen är 3år då det blir varannan helg (lördag till söndag) med en övernattning. Dom på familjerätten sa till mig att man rekommenderar 3år innan barnen sover hos den icke boende föräldern men han skiter i vad jag säger så hur gör jag? Jag älskar min son över allt och gör allt för att han ska få de bästa men jag vill inte ge pappan mer tid då han inte brytt sig ett skit på 1år. Någon som har tips? Någon som vet hur jag ska göra?  
    Jag och du tycks ha något gemensamt.
    Det är bara ta upp det med honom, säger han att han inte vill ha det så, då är det dags att samla krafter och se till att det inte sker. Du har väl säkert bra anledningar till det.
    Jag vet att jag har det iallfall

www.Jetaim.blogg.se
  • Mamma1988
    Vildblomman skrev 2010-03-19 10:07:04 följande:
    Han har sin son varannan helg när det passar honom i stort. Min sons pappa hotar oxå med rättegång och jag inte rättar mig efter honom minsta lilla. Ganska tröttsamt i längden men man är så feg att man böjer sig.Jag som mamma tycker du gjorde rätt som inte släppte sonen ensam direkt med sin pappa när de inte känner varandra. Barnens trygghet är det absolut viktigaste.Min son har sedan födseln haft bra kontakt med min pappa och hans fru älskat att vara där, men nu när han är snart fyra vill han inte vara ensam med dem. Fast han vet jag alltid kommer och hämtar  honom...Man kan säga att han har blivit som en liten pojke igen. Och det säger han själv oxå att han är liten pojke. Han som var en stor pojke för några veckor sedan
    Joo de e ju ganska tröttsamt. Feg är man även fast man inte borde vara de för dom. Okej, låter lite jobbigt att sonen inte vill vara hos morfar & hans nya utan dig:( Vad gör du åt saken? Lämnar du sonen där iallafall? Ja har funderat på de, fall min son blir ledsen när han ska till sin pappa, ska jag bara lämna iväg honom iallafall, de skulle göra så ont i mig.
  • Mamma1988
    singel pappa83 skrev 2010-03-20 13:35:03 följande:
    jo det kan ju tyvärr vara så! känns så för mig oxå ibland! men men. min sons mamma vill oxå upp i rätten för hon vill ha han boende hos sig igen efter snart 5 år.men men hon får gärna drömma hon!
    Förstår dig! Okej, men om hon skulle gå upp i rättegång om boendet skulle hon kunna få de igenom? Har du pratat med någon advokat om de?
  • Mamma1988
    Natali3 skrev 2010-03-21 10:59:48 följande:
    Jag och du tycks ha något gemensamt.Det är bara ta upp det med honom, säger han att han inte vill ha det så, då är det dags att samla krafter och se till att det inte sker. Du har väl säkert bra anledningar till det.Jag vet att jag har det iallfallwww.Jetaim.blogg.se
    Pappan säger fortfarande att han vill ha vv. Att han vill ha ett "normalt umgänge" men vad är ett normalt umgänge? Jag orkar inte ta emot mer skit från pappans släkt. Vad jag än gör så får jag fan. Jag är en dålig mamma enligt dom vilket jag vet att jag INTE är. Min son får ingenting utav mig enligt dom utan våra pengar går bara till snus enligt dom. Okej jag snusar men min son får mycke mer än vad han behöver egentligen, han har alltid rena/hela kläder, alltid mat på bordet, alltid nya blöjor, alltid leksaker, alltid "tuttar", ja han har precis alls som en liten unge har + massa där till. Men jag vet inte vad jag ska göra för att slippa deras skit snack..
  • singel pappa83
    Mamma1988 skrev 2010-03-24 20:48:21 följande:
    Förstår dig! Okej, men om hon skulle gå upp i rättegång om boendet skulle hon kunna få de igenom? Har du pratat med någon advokat om de?
    nej e väldigt skeptiskt mot att hon skulle få igenom d! ja har redan varit i rätten å fick då sonen boendes hos mig har väldigt svårt att dom skulle flytta på han en gång till bara för  att hon nu efter 5 år vill va mamma igen!
  • Mamma1988
    singel pappa83 skrev 2010-03-25 23:20:17 följande:
    nej e väldigt skeptiskt mot att hon skulle få igenom d! ja har redan varit i rätten å fick då sonen boendes hos mig har väldigt svårt att dom skulle flytta på han en gång till bara för  att hon nu efter 5 år vill va mamma igen!
    Okej, nää ja hoppas du har rätt! Har man inte brytt sig på så många år så tycker ja de låter konstigt. Lycka till iallafall fall de skulle behöva hända. Jag hoppas att hon inser själv hur dumt de låter..
  • vittra

Numera är inte familjerätten särskilt förtjust i vv boende för så små barn, men varför kollar du inte med dem istället för på familjeliv? Ingen kan ju någonsin uttala sig om ert specifika fall, det finns säkert barn även idag som bor växelvis och då har ju uppenbarligen familjerätten bedömt att detta är det bästa för barnet. Men som sagt, deras målsättning är att undvika det för så små barn, det är främst när barnet är flera år gammalt som det i så fall brukar bli aktuellt.

• Mamma1988
    vittra skrev 2010-03-26 12:08:41 följande:
    Numera är inte familjerätten särskilt förtjust i vv boende för så små barn, men varför kollar du inte med dem istället för på familjeliv? Ingen kan ju någonsin uttala sig om ert specifika fall, det finns säkert barn även idag som bor växelvis och då har ju uppenbarligen familjerätten bedömt att detta är det bästa för barnet. Men som sagt, deras målsättning är att undvika det för så små barn, det är främst när barnet är flera år gammalt som det i så fall brukar bli aktuellt.
    Dom på familjerätten ger mig inget svar, dom skickar bara frågan vidare så får jag vänta så jag tänkte att jag frågar här medans jag väntar på deras svar..
Svar på tråden HJÄLP! Kommer han få varannan vecka med min son??