giftgrodan skrev 2010-03-25 12:07:53 följande:
AyaRan: jag undrar fortfarande vad du har för grund för att tro att det hade varit mer provocerande med Jesus-rondellhunden?
Jag vill minnas att Ecce Homo både var konst och provocerande. Och baserat på krisendom. och provcerande.
Selfish Geene skrev 2010-03-24 22:35:37 följande:
Yttrandefrihet betyder inte att man inte får bli arg 8eller hatisk) för någons konstnärliga uttryck. Den som praktiserar sin yttrandefrihet får leva med att det inte gillas av alla (eller ens någon)Jag tror att du missförstått saken om du tror att konsten måste "föra något gott med sig"
hur långt vill du och dina jämlikar dra den här yttrandefriheten? Är den verkligen till vilket pris som helst? När vi nu har konstaterat att det rör sig om dålig konst, skräpkonst som varken är upplyftande, karaktärsdanande eller för något gott med sig, kan man kanske ställa sig frågan; är det rimligt att stå bakom den här idioten? Jag tror, nämligen, att konsekvenserna så som de ser ut idag;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6846594.ab
är just vad vilks- våpet hoppades på.
och du står vid sidan och hejar på, i yttrandefrihetens namn.
jag vill påstå, att det inte var värt det, oavsett det att vi lik förbannat måste stå för att även sverige inhyser globala village idiots.
Dock; hade han verkligen velat skapa "debatt om yttrandefrihet", hade jag helhjärtat stöttat honom om han hade avbildat muhammed som rondellhund
I IRAN; IRAK ELLER MALAYSIA. eller Förenade arabemiraten.