• 1mamma

inget finkar börjat om med p.ring/p piller

Hej

Jag har snart testat allt va som finns för att bli gravid, Ej provrör.
    Jag har en dotter sedan tidigare där slutade jag med Nuvaring och vart gravid.
    Funderar på att fråga men Gynläkare om jag kan börja om med Nuvaring eller p.piller och med nuvaringen ta ur den tidigare eller med p.piller "missa" att ta och på de settet bli gravid.

Det finns ju en risk att bli gravid om man missar att ta p.piller så om man missar med flit så. Vill testa så mycket innan provrör.

är de någon som har gjort likande?

orkar snart inte mer
  • Svar på tråden inget finkar börjat om med p.ring/p piller
  • Jennie1987
    1mamma skrev 2010-03-17 20:58:45 följande:
    HejJag har snart testat allt va som finns för att bli gravid, Ej provrör. Jag har en dotter sedan tidigare där slutade jag med Nuvaring och vart gravid. Funderar på att fråga men Gynläkare om jag kan börja om med Nuvaring eller p.piller och med nuvaringen ta ur den tidigare eller med p.piller "missa" att ta och på de settet bli gravid. Det finns ju en risk att bli gravid om man missar att ta p.piller så om man missar med flit så. Vill testa så mycket innan provrör.är de någon som har gjort likande?
    Jag ska till min gyn den 30 mars, då ska jag också be att få P-piller.
    Jag får ändå ingen hjälp innan jag är 24, så kan lika gärna käka P-piller för att få en regelbunden mens, kan ju knappast skada.
    Sen har jag hört andra som haft P-piller och efter att dom slutat med det så har kroppen stabiliserat sig lite.
    Får väl se vad min gyn säger om detta, kanske finns nåt annat... Men just nu ser jag ingen annan väg.
    Hoppas du får ditt efterlängtade + snart!
    Kram
Svar på tråden inget finkar börjat om med p.ring/p piller