• Lakrits87

Han upprepar samma mönster, dags att få ett slut?

Har varit tillsammans med min sambo sedan jag var 16 år.
    dvs 7 år snart.

Till och från har det inte fungerat så bra, han tenderar att göra slut med jämna och ojämna mellanrum.

Största uppehållet var för 4 år sedan... det varade i tre månader.

Blev sedan tillsammans igen.

Efter 1 1/2 år var han otrogen.
    Jag förlät det. Vi hade bott tillsammans i ett år då.

Under dessa fyra år sen det stora breaket så har han gjort slut 3 gånger, varav en gång nu i höstas två månader efter att vi köpt lägenhet tillsammans.

I våras fick jag reda på ännu en otrohet. Han hade varit med sin brors blivande sambo (dom var på datingstadiet fortfarande) precis efter att vi blivit tillsammans igen efter det stora breaket.

Jag vet inte vad det är som gör att han gör så här.

Jag gör verkligen allt för att vara den perfekta tjejen. Städar, tvättar, lagar mat.
    Kan känna mig trött och bitter i bland vilket han även brukar påpeka.

Nu säger han i alla fall att han inte tror att han är kär längre (det har han sagt varje gång han gjort slut) och sen efter en vecka brukar han ha ändrat sig.

Så som jag känner nu är att jag inte orkar med att bli överkörd gång på gång av den jag älskar.

Jag tycker jag förtjänar att bli älskad minst lika mycket.

Borde jag lämna honom?

Det är det jag överväger nu, han har börjat tveka och verkar som att han vill att vi ska bli tillsammans igen.

Han gjorde slut i söndags...

Snälla alla tips eller råd är guld värda!

• Svar på tråden Han upprepar samma mönster, dags att få ett slut?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Er relation präglas av till och från och dessutom ett par otroheter från din sambos sida. Detta mönster skapar naturligtvis väldigt mycket otrygghet och osäkerhet i er relation. Du försöker vara den perfekta tjejen men jag tror att du måste inse att huvudproblemet inte ligger hos dig utan hos honom som du beskriver det. Jag tycker att du allvarligt skall överväga varför du vill ha den här relationen. Om er relation skall ha minsta lilla chans så måste din sambo rannsaka sig själv och sitt beteende och förstå hur illa han gör dig. Dessutom behöver det här negativa beteendet brytas en gång för alla.
    Hälsningar
    Gerd

• Lakrits87

Det jag alltid känt är rädsla för att vara själv.
    Den rädslan har faktiskt avtagit lite och när jag tänker efter så kanske det inte vore så farligt.

Han säger att han fortfarande älskar min men ej är kär längre, och han vill att jag ska bli lycklig och att jag inte kommer bli det med honom.
    Så han verkar förstå hur mycket fel det har blivit.

Jag måste helt enkelt vara stark nu och inse att jag måste gå vidare för att finna den riktiga lyckan. Och att vi sedan kan bli bra vänner istället när detta är över.

Svar på tråden Han upprepar samma mönster, dags att få ett slut?