Går det att hitta tillbaka till varann efter en otrohetsaffär?
Hej! I somras fick min man reda på att jag hade haft ett förhållande med en annan man under några månader. Förhållandet var slut när det uppdagades. Min man ville skiljas och sa att han skulle flytta. Innan jag träffade den andre mannen hade jag vid ett flertal tillfällen tagit upp med min make att vår relation inte var som förr och att vi borde anstränga oss mer. Varje gång fick jag till svar att jag minsann inte var så rolig jag heller. Åtta månader senare, efter han fick reda på otrohetsaffären, bor han fortfarande kvar. Vi har åter börjat ha sex (1gng/vecka), även om initiativet alltid kommer från mig. Långt innan jag träffade den andre mannen hade jag och min make slutat att ha sex. Men när vi lägger oss om kvällarna i sängen så lägger han aldrig armen om mig eller visar att han vill ha mig nära. Däremot masserar han nästan varje kväll min rygg framför TVn. Vi tittar nästan varje kväll på någon film, spelar spel och sitter och pratar. För det mesta är det rätt trevligt men jag saknar den spontana fysiska beröringen från hans sida. Jag är mycket ledsen över att jag svek min man och önskar att vi kan fortsätta som ett par. Min man har sagt att vi provar ett tag till men visar inget intresse för semester, renovering av hus eller familjen utan har helt gått inför att träna långdistans. Han planerar för varje lopp som finns men blir irriterad så fort jag nämner semester med familjen. Han är väldigt mån om sina vänner på jobbet men visar lite intresse för mig och barnen. Däremot går han sällan ut utan är för det mesta med mig och barnen både på kvällar och helger. Tidigare hade han problem med alkoholen vilket också bidrog till en försämrad relation mellan mig och min make. Nu dricker han endast när han är ute på krogen med sina kompisar vilket inte är mer än någon gång i månaden om ens det. Han säger att han har väldigt svårt att lita på mig och att det aldrig kan bli som förr. Är det möjligt att hitta tillbaka till varandra och vad kan jag göra för att det ska bli så bra som möjligt?