• McYama

Fortfarande gravid trots minskade symptom???

Hej!

Jag kan säkert tyckas vara jättenojjig nu, men jag vill gärna få höra att jag inte är ensam om att må i princip som vanligt!?!??!?!? Jag är i v8+4 i min första graviditet och har börjat oroa mig jättemycket de sista två veckorna eftersom jag mår så himla bra!

De första veckorna hade jag alla möjliga typer av symptom såsom lätt yrsel, jättekänslig näsa, ömma bröst, kissade jätteofta, molvärk etc. Men för två veckor sedan har allt sånt mer eller mindre försvunnit. Jag har pratat med BM två gånger, men hon säger att allt är normalt så länge jag inte får ont och börjar blöda. Jag blir så himla frustrerad och framförallt orolig när jag läser hur dåligt alla mår och vilka känningar de har.

Det jag kan säga att jag har är lite ömma bröst (men inte lika ömma alls som de var först), tendens till att få finnar och det brukar jag inte ha, sen så har jag även fått väldigt fett hår. Kan inte säga om jag är mer trött än vanligt eftersom jag normalt sett är en trötter... Gjorde ett nytt graviditetstest i förrgår och det visade att jag fortfarande är gravid. Snälla kan någon lugna mig och säga att ni känner igen er?!?!?!

• Svar på tråden Fortfarande gravid trots minskade symptom???
  • MysteryTattoo

Är samma för mig, jag har inte känt mkt alls senaste veckorna.. är på 9+4 idag.. 

Ska på VUL imorgon för jag har haft småblödningar men dom avtog för 2 veckor sen och har inte kommit tillbaka tack och lov.. 
    Enda jag har är ömma bröst, men i övrigt så känner jag mig inte ett dugg gravid.,
  • McYama
    MysteryTattoo skrev 2010-04-11 20:35:09 följande:
    Är samma för mig, jag har inte känt mkt alls senaste veckorna.. är på 9+4 idag..  Ska på VUL imorgon för jag har haft småblödningar men dom avtog för 2 veckor sen och har inte kommit tillbaka tack och lov..  Enda jag har är ömma bröst, men i övrigt så känner jag mig inte ett dugg gravid.,
    Hur har det gått för dig? Jag har hållt tummarna!!! För min del var det tyvärr MA... Jag (eller snarare min kropp) kände det på mig/sig att allt inte stod rätt till kan jag känna så här i efterhand. Har haft en jobbig tid nu, men vi kommer försöka igen...
    kram kram
  • skuggspel

Va tråkigt! Beklagar sorgen!{#lang_emotions_flower}

• angel75

Hej gud tack att det inte bara är jag som känner att man mår superbra så att man tror att man har inbillat sig hela graviditeten!!!! Jag har mycket lätta symtom lite ömma bröst, lite trött lite molvärk men för övrigt mår jag som vanligt. Har gått och oroat mig när symtomen har känt mindre än vad de redan är.... tydligen vänjer sig kroppen efter ett tag, är i v 8+5 nu. Min barnmorska sa att om man "känner" att man mår bra brukar graviditeten vara bra också....hmmm hur ska man tolka det flummiga svaret...men jag tror hon menar att man kanske känner sig "sjuk"..."dålig" eller nått om graviditeten inte är okey??? Vad tror ni?

• LillaOops

Jag är i v11 (10+1) och jag har oxå bara lite ömmande bröst och sen känna det mest som vanliht. Har haft lite små ljusrosa blödningar och jag är JÄTTE OROLIG trots att alla säger att det är normalt. Någon som har tips på hur man lugnar sig? Är så orolig för missfall :(

• Alfonzzz

Jag har inga symtom alls och har typ aldrig haft. Är i vecka 9. Var yr för nån vecka sen men annars mår jag hur bra som helst. Fått lite finnar och ytterst lite ömma bröst annars är de som vanligt, var med väldigt orolig ett tag men blir allt lugnare faktiskt :)

• LillaOops

Känns så skönt att läsa att man inte är ensam... Detta är min första graviditet och jag vill så gärna ha detta barn.

När räknar man att största risken är över är det v12 (11+0) eller v13 (12+0) ? Blir lite snurrig av allt :/

• LillaOops

Va hos bm idag, Pratade om mina små blödningar. Hon tog ett ultraljud och kunde inte riktigt få fram livmodern och hon kunde inte helt få fram ett foster :(.Hon fick ingen klar bild över livmodern, hon sa att utinblpsan låg lite över. Hon sa antingen är jag inte så långt gången som jag tror, eller så gömmer de sig å bara kan ses med vaginalt ultraljud eller så har graviditeten stannat av i tidig vecka ????

• LillaOops

Hade sådana smärtor igår eftermiddag så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Efter ett litet tag igår så fick exet fick ringa ambulans. Dags för tur nr 2 till akuten, på samma dag ????:(

Visade sig att efter dom opererat bort cellförändringar 2011 så hade min tapp blivit trång, så de hade fastnat där. Där av extrema smärtor m.m Gyn läkaren fick hjälpa till att ta bort allt å vidga tappen.

Dock valde exet (pappan) att inte följa med till sjulhuset för han va tvungen att tänka på att han skulle upp å jobba idag. Ambulansen kom 17.15. Kände mig så utsatt å ensam i mina smärtor. Kändes som livmodern skulle explodera och sprängas vid varje "krystning"

Blev inlagd för observation så det inte höbde igen att de blev stopp.

• Cupidi
    LillaOops skrev 2018-02-21 14:37:09 följande:

Känns så skönt att läsa att man inte är ensam... Detta är min första graviditet och jag vill så gärna ha detta barn.

När räknar man att största risken är över är det v12 (11+0) eller v13 (12+0) ? Blir lite snurrig av allt :/

Åh jag känner igen mig helt i det du skriver. Jag har fick plusset nyligen och har redan börjat oroa mig för eventuell mf. 

Jag håller tummarna för oss och alla här inne! Vilken vecka är du i nu?
  • Delilah2001

TS startade denna tråden för åtta år sedan...

Kan tycka det är bättre att starta en ny egen tråd istället för att ta upp en så pass gammal tråd. Blir lätt förvirrat annars.

I all välmening

• LillaOops
    Delilah2001 skrev 2018-03-01 01:09:54 följande:

TS startade denna tråden för åtta år sedan...

Kan tycka det är bättre att starta en ny egen tråd istället för att ta upp en så pass gammal tråd. Blir lätt förvirrat annars.

I all välmening

Tänkte inte alls på när den startades ???? läste mest bara de som stod :/
Svar på tråden Fortfarande gravid trots minskade symptom???