Gift men åtrå till annan..
Det är så svårt...Hur gör man när man tycker man är lyckligt gift, men finner stark passion till en annan lika underbar man som ens äkta make..? Denna man jag hyser åtrå till arbetar jag tillsammans med, vi träffas ca 1 gång i veckan, och han har förklarat för mig att han har känslor för mig. Jag är gift sedan 6 år, har två barn 8 och 5 år gamla, och min make är den bästa man kan ha, jag älskar honom, men vi har det ganska tråkigt eg. Vi har gjort det klassiska och renoverat ett hus i nästan 8 år nu, något som varit både kul, inspirerande samt jobbigt, och vi börjar nu bli klara. Samlivet är väl förlagt till ca 2 gånger i månaden mycket pga att min lust avtagit de senaste åren. Sedan jag träffade denna man/kille (32 år, jag är 34) på mitt jobb har jag känt mig levande igen, längtat och trånat efter och känt en lust jag inte haft på flera år, men jag vill ju att denna lust ska vara riktad mot min man!!! Samtidigt kan jag inte sluta tänka på min arbetskollega, dock har inget hänt mellan oss men jag känner att det mycket väl kan göra det om jag inte får hjälp med dessa tankar. Jag har inte berättat något för min man, och ser ingen mening med det då inget hänt, jag har dock sagt till min kollega vad jag känner för honom, och detta har pågått i ca 2 månader, dessa känslor. Hur går jag vidare, hur blir jag stark att stå emot, och hur väcker jag lusten till min man igen? Tacksam för svar!