• Mamma1988

Vad är ett normalt umgänge tycker ni?

Snälla hjälp!
    Vad är ett normalt umgänge tycker ni?
    Min son är 15månader och pappan tycker att han ska ha honom varannan vecka för de är ett normalt umgänge enligt honom. Han har inte brytt sig om sonen på 1år. Just nu har han onsdag & lördag varannan vecka och så ska de vara tills sonen är 3år för då blir de varannan helg.
    Snälla vill bara ha era tankar om vad ett normalt umgänge är..

• Svar på tråden Vad är ett normalt umgänge tycker ni?
  • Lillan1971

Varannan vecka för en 15 månaders tycker jag är för mycket. Tycker inte vv-boende öht.
    Däremot så kanske onsdag och fredag-lördag varannan vecka. Eller lördag-söndag.

Mamma till fem ♥ Från&med dagen du blir mamma har du ditt hjärta springandes utanför kroppen för alltid ♥
  • Mamma1988
    Lillan1971 skrev 2010-03-19 19:17:06 följande:
    Varannan vecka för en 15 månaders tycker jag är för mycket. Tycker inte vv-boende öht. Däremot så kanske onsdag och fredag-lördag varannan vecka. Eller lördag-söndag.
    Ja tycker oxå att de är för mycke. Vill inte lämna ifrån min son så mycke.
    öht? (du skrev de, fattar inte)
    Joo en nattning hade kanske gått men de är så att sonens pappa inte kan natta något barn. Min son är där mellan 10,15- 16,15 och på dom timmarna får han inte sova som han brukar. Jag får hem en övertrött son.
  • Lillan1971

Öht = överhuvudtaget :)

Förstår hur du menar. Men han kommer ju inte lära sig om han inte får chansen heller :) Prata med honom om det. Att ska han ha sonen får han se till så han sover en stund på dagen, för det är inte kul att få hem ett övertrött barn. Likadant om du bestämmer dig, eller ja ni, för att sonen ska vara där någon natt.

Mamma till fem ♥ Från&med dagen du blir mamma har du ditt hjärta springandes utanför kroppen för alltid ♥
  • Mamma1988
    Lillan1971 skrev 2010-03-19 19:53:08 följande:
    Öht = överhuvudtaget :)Förstår hur du menar. Men han kommer ju inte lära sig om han inte får chansen heller :) Prata med honom om det. Att ska han ha sonen får han se till så han sover en stund på dagen, för det är inte kul att få hem ett övertrött barn. Likadant om du bestämmer dig, eller ja ni, för att sonen ska vara där någon natt.
    Nää de kan man aldrig men han har fått hur många chanser som helst när ja va med i början av umgänget. Men han la bara sonen i sängen och lätt honom skrika tills ja gick in och nattade honom. (de gick flera minuter) och ja sa till honom flera gånger att han skulle gå in men han tyckte att han somnar nog snart.
Svar på tråden Vad är ett normalt umgänge tycker ni?