• Happysmileface

hjälp min dotter på snart 2 år...

Hej det är så jag har två barn en på 5 år och en på snart 2 år och det har hållt på nu ett bra tag trodde först det var trots från lillan men tror inte de längre.. hon slås skallar och bits rivs jätte mycket och har ett fruktansvärt humör.. det går i vågor men det blir alltid värrst efter att deras pappa inte har varit och träffat dom på någon vecka eller så.. jag känner mig maktlös jag har försökt med att säga till att så gör vi inte och sätta bort henne från leken eller vad det nu är vi gör.. jag tycker jag har gjort allt för att visa henne att så gör man inte.. snälla finns det ngn somkan hjälpa mig jag vet inte vart jag ska ta vägen ... det är redan tufft för oss alla att deras pappa har bestämt sig för att flytta 50 mil i från dom så de inte kan träffa honom någon gång i veckan( ps har varit mycket krångel med umgänget där. ibland funkar de och inbland inte men de har inte gått mer än en vecka mellan gångerna han träffar dom så om det bara är för någon timm) någon som har tips tar emot alla förslag förutom att aga för det gör jag inte...

trött utmattad sliten ensamstående två barns mamma på heltid
  • Svar på tråden hjälp min dotter på snart 2 år...
  • skuggspel

Sök proffshjälp! Finns föräldragrupper och annat, i sthlm något som heter KOMET, vet inte om det är bra dock men personalen på öppna förskolan här rekomenderar det.

Det finns människor som har flera års utbildning för att kunna hjälpa dig med just detta.

Ensam är sällan stark..

All lycka till!!!

• Happysmileface
    skuggspel skrev 2010-03-20 22:30:11 följande:
    Sök proffshjälp! Finns föräldragrupper och annat, i sthlm något som heter KOMET, vet inte om det är bra dock men personalen på öppna förskolan här rekomenderar det.Det finns människor som har flera års utbildning för att kunna hjälpa dig med just detta. Ensam är sällan stark..All lycka till!!!
    hej vet tyvärr inte vem jag ska gå till för jag bor tyvärr inte i stockholm det är så att hon gör ju det aldrig hos dagmamman eller när hon är borta ( när jag inte är med vill säga) utan när jag är med och mest är det här hemma
  • Fiyali

Om du vänder dig till familjeenheten på det sociala, så brukar de kunna förmedla olika stödkurser som förälder.
    Oftast är det i den biten man får börja, att se vad man själv kan ändra i sitt eget beteende för att därigenom påverka lillans!
    Det låter ju också som om det kan vara en form av otrygghet för henne, då hon reagerar och agerar starkare när kontakten med fadern på nåogt vis störs. Har du tagit upp detta med honom så han förstår vikten av den regelrätta kontakten?

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Happysmileface
    Fiyali skrev 2010-03-20 23:02:13 följande:
    Om du vänder dig till familjeenheten på det sociala, så brukar de kunna förmedla olika stödkurser som förälder. Oftast är det i den biten man får börja, att se vad man själv kan ändra i sitt eget beteende för att därigenom påverka lillans!Det låter ju också som om det kan vara en form av otrygghet för henne, då hon reagerar och agerar starkare när kontakten med fadern på nåogt vis störs. Har du tagit upp detta med honom så han förstår vikten av den regelrätta kontakten?
    ja jag tror det är en otrygghet hon har när han har varit här...  tack för hjälpen ska se vad dom kan göra... ja jag har pratat med honom om det men han förstår tyvärr inte de..
Svar på tråden hjälp min dotter på snart 2 år...