hur förändrades era liv/rutiner när ni fick barn?

så klart de kan ändra sig. men kan tänka mig att vi mammor kanske har nån städhormon i oss som sätts igång när vi får barn, fan tänk på när man boar bara innan ungen ute o nog lättare att se skiten när man går hemma oxå. Märker stor skilland på när nån av oss hemma. helt plötsligt tycker gubben det stökigt när han hemma med barnen o han städar o vise versa
Jag har i alla fall inte fått varken morgonpigg- eller städhormoner när jag fick barn. För oss är det självklart att vi delar på allt och stiger upp varannan morgon så att den andra får sovmorgon, eller sovmorgon och sovmorgon till åtta ungefär brukar det blir.
Jag tycker absolut att du ska kräva att han ändrar sig, han är lat helt enkelt.
Jag minns småbarnstiden som en skjuts in i hemmafrulivet...
Att han jobbade var ju en anledning, men se upp för när man väl jobbar själv så blir man lätt en tjatkärring om man fortfarande har huvudansvaret.
Inga hormoner har hjälpt mig att städa, möjligen de sura när man aldrig fick hjälp...
Det enda som jag såg hormonerna hjälpte mig var att kunna klara sig på lite/störd sömn. Jag kunde vara utvilad även om jag fått sova 2 timmar i stöten i kanske 6 timmar sammanlagt. När jag slutat amma märkte jag hur trött man blev av att vakna stup i ett.
Annars är det väl inte mycket hormoner som spelat in. Jag tycker inte alls det är kul att städa eller känner att det är "ok". Det är ett nödvändigt ont för jag vill som du sa att barnen inte ska ha det så skitigt omkring sig. Särskilt inte när de leker mest på golven... Kryper och har sig.
Rutinerna ändrades för oss båda. Det blev mer att städa, diska, tvätta när man inte ville låta det stå framme över en dag. Även om min man jobbar så tar han en del hemma när jag var mammaledig. Samma som när han var hemma 10 mån hjälpte jag till när jag kom hem. För oss kände vi att det var "lättare" att vara på jobbet än gå hemma. På jobbet har man sina raster, umgås med vuxna och har inte barn kring sig som behöver 100% uppmärksamhet i stötar. Man är trött efter en dag på jobbet - ja. Men man är också trött efter att ha tagit barnen en hel dag.