• jennaevelina

Så mycket tankar

Hej!

Är mitt uppe i separationen från min exsambo som också är pappa till vår snart  5 månader gamla son..

Min fråga är...Hur orkade ni? När lillen har somnat och man är helt ensam och tankarna bara virvlar runt i skallen så man blir yr..

Det var ju inte så här det skulle bli, älskar min son över allt annat men vi skulle ju varit tre i familjen, inte två.

Hur var det för er? Är det bara att härda ut nu och så blir allt bra efter en tid? Och hur fungerar livet som ensamstående för er?

Besök gärna min blogg vardagenmedviggo.blogg.se

Kram!

• Svar på tråden Så mycket tankar
  • Eisa

Det fungerar jättebra! Man får kraft av de små liven, och sen läker såren och man mår bra igen.

• Curlingmorsan

För mig var första tiden ett rent helvete, jag mådde riktigt dåligt psykiskt. Nu är det 1år sedan min exman sa att han ville separera och 8 månader sedan jag flyttade och nu mår jag bra igen. Men visst 17 är livet som ensamstående mamma tufft, men du kommer klara det! =)

Ebba & Felix mamma
  • skoladan

Man mår utmärkt! Man måste hänga med i svängarna. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Man får vara ledsen ett tag, sen är det bara att sadla om och börja på ny kula. Det låter kanske klämkäckt, men det går. Har själv gjort det. Blev lämnad ensam när bebin var 4 månader. Nu är hon snart 16 år och en verkligt fin flicka.
    Skriv till mig om Du vill!

• Ellie23

hej, är också mitt uppe i en separation, har en 1 årig liten pojke. Det är verkligen tuft. min man kom hem en dag från jobbet och sa att han vill skiljas, han ska flytta utomlands och lämna sin son och mej.
    Just nu bor jag hos min mamma (tack o lov att hon finns) och min man bor i vår lägenhet i en månad till innan han flyttar. jag kommer inte att ha råd att bo kvar där själv med min son då jag kommer att börja plugga igen på su till hösten. Så nu sitter man här, letar lägenhet (inte lätt i stockholm)! och försöker få grepp om verkligheten. allt är som en dimma just nu. Vissa dagar e okej, man träffar vänner och skrattar lite, andra dagar är man helt nere, fan det skulle ju inte bli såhär! hur kan det här hända mig?
    Men sen tittar jag på  min son och vet att jag kommer att klara det. det måste jag för hans skull. men det är tufft, och det gör ont. men jag hoppas att det blir lite lättare med tiden. Hoppas bara att vi får en lägenhet snart så jag, vi, får ett eget hem i alla fall.

Men jag känner igen det där, på kvällarna när Noah har somnat känner jag mig alldeles tom. men jag vet att jag tar mig igenom det här, och det gör du också!
    Kram

• MammaåElliot

Hejsan..!

Jag separerade med min sambo för 7 månader sedan.. och jag säger som de övriga att det är tufft ibörjan men man klarar det för sitt barns skull och jag har aldrig tänkt att jag inte skulle klara det för när jag tittat på min son så vet jag att vi kommer få ett jätte bra liv jag och han..!!  Det är vi värda..!!

• jennaevelina

Tack för era svar!
    Jag antar att med tiden blir allting bra, men ibland är det svårt att tänka framåt när man är mitt uppe i allt!
    Livet blir ju aldrig som man tänkt, men kommer förhoppningsvis bli bra ändå!

Svar på tråden Så mycket tankar