• A S E

    Ni som har erfarenhet av Carl von Linné kliniken

    Hej på er!

    Hoppas ni kan hjälpa mej lite...
    Jag o min sambo har försökt fått barn i 1,5 år, men inte lyckats. Anledningen till det är för att jag har PCO. Har ätit sex kurer Pergo som påvisat ägglossning, men fortfarande inte blivit gravid.
    Min sambo har barn sen tidigare o jag har varit gravid en gång för ca 4 år sen.
    Dock inget planerat så det slutade med en abort.

    Men nu när vi verligen vill ha barn så verkar det inte gå!
    Uscha, man blir så frustrerad.
    Vi känner att vi inte vill stå i kö till IVF, eftersom att väntetiden är lång. Så nu tänkte vi vända oss till Linné-kliniken o bekosta det själva.
    Vad jag har läst på deras hemsida verkar det som att man får komma dit inom en månad.
    Känner mej glad men nervös..

    Vad har ni för erfarenheter av det stället? Gick allt smidigt? Tar det lång tid innan man får komma igång?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Ni som har erfarenhet av Carl von Linné kliniken
  • Pimpinellan

    Jag rekommenderar varmt CvL! Har gjort 4 ÄP och 1 ET där. Man får komma på första besök jättesnabbt och sen sätta igång mensen därefter oftast. Miljön är outstanding,personalen suveräna,en av läkarna kallas superman p.g.a hans positiva sinnelag och alla är empatiska och kunniga. Goda resultat har de också. Du kan inte komma till en bättre klinik på något sätt!

  • A S E

    Men gud vad roligt att höra! {#lang_emotions_laughing}
    Jag mailade dom idag med lite funderingar, får se vad jag får för svar tillbaka.
    Tror jag behöver ha ganska mycket förklarat för mej, känns som en enda stor djugel nu..
    Har ni bekostat det själva?
    Vad brukar dom fråga under första besöket? För inte behöver man väl ha remiss dit?

  • Pimpinellan
    A S E skrev 2010-03-21 17:53:02 följande:
    Men gud vad roligt att höra! Jag mailade dom idag med lite funderingar, får se vad jag får för svar tillbaka.Tror jag behöver ha ganska mycket förklarat för mej, känns som en enda stor djugel nu..Har ni bekostat det själva?Vad brukar dom fråga under första besöket? För inte behöver man väl ha remiss dit?
    Vi har betalat allt själva. Första besöket krävs ingen remiss,men gärna alla journaler från tidigare utredningar och dyl. De gör VUL och ställer lite allmänna frågor och förklarar hur en IVF går till och bestämmer metod och mediciner. Vi var där i börja av feb. -08 och gjorde första ÄP 4/4. Snabba ryck!
  • A S E

    Åh jag är så nervös nu!
    om två veckor ska jag o sambon till gynkliniken där jag är inskriven, för att ta lite tester o prata. Sen kommer vi bli ivägskickade till CvL.

    Är jätte orolig för vad dom ska säga på 'mötet'.
    Mej har dom ju redan gjort utredning på så dom vet ju om att det är min PCO som ställer till det. Så vad är det egentligen dom ska kolla nu..?
    Karln ska i alla fall oxå lämna prover.
    Kommer det att bestämmas redan nu vilken metod o så vi kommer att få användas av?
    Hoppas ni med lite erfarenhet av IVF kan svara nu {#lang_emotions_smile}

  • ASLH

    Linné är toppen. Jag fick träffa Holte för planering. sedan så har jag haft min vanliga gyn som är samarbetspartner med kliniken. På ÄP och återförandet så hade jag dr Brodin. Han var oxå helt super. För att inte tala om sköterskorna. Nä helt fantastiskt ställe. Man känner sig otroligt omhändertagen. Även min sambo kände så.

    Jag misslyckades tyvärr med mitt första försök. Så nu ska vi göra FET. Vi har 5 stycken i frysen.

    Jag gjorde korta metoden. Sprutor på en gång utan spray. Det var en ganska lång process då jag var lätt att överstimulera pga min PCOs så de ville vara försiktiga.

    Jag vet inte mer vad jag ska skriva än att du har gjort ett bra val av klinik.

    Fråga gärna om du undrar något. Lycka till tjejen!!

  • Dahlia79

    Linné är jättebra och jag kan varmt rekommendera dem!

    Jag ska nu imorgon starta mitt 8:e ivf varav jag gjort 6 st ivf på Linné.
    Vi har fått bekosta allt själva hos dem.

    Vi lyckads på ett ivf förra året och fick en pojke, Elias. Men han föddes förtidigt nu i februari och dog under förlossningen. Så nu hoppas vi såååå mycket att det ska bli plus och att bäbisen ska få stanna.

    Ni gör helt rätt i att välja Linné för alla där är helt underbara. Miljön är kanon och man känner sig så otroligt omhändertagen där. Finns inget negativt alls att säga.


  • myran6801

    Tycker också CvL är helt fantastiskt och jag kan varmt rekommendera dem. Fint bemötande och proffsigt. Jag har gjort 2 ivf totalt, ett på Sophiahemmet och ett nu senast på CvL. Lycka till/mvh m

  • Lolla34

    De är dåliga. Jag hade misslyckade ivf där. Jag läste om de och trodde de var proffs men nix de är precis som alla andra kliniker inget märkvärdigt alls. Om dina ägg är dåliga dvs att du har gått upp i ålder och är 39 då kan inte ens de hjälpa dig. De bad mig ALDRIG ta vitaminer under min ivf behandling. Vilket är jättekonstigt! De fick ut ett värdelös ägg. Jag var så ledsen och besviken på dem.  De bad mig bara ta deras värdelösa sprutor som inte hjälpte alls. Vid äggplock hade jag mest tomma blåsor. De pratade om att de såg flera blåsor men de kunde inte se att de var tomma.  De fick ut ett dåligt ägg. Inte nog med att de är dåliga så har de även höjt sina priser sjukt. Jag läste överallt att kvinnor som försöker bli gravida tar vitaminer, kosttillskott. När du har betalat dina pengar så kommer de bara med dåliga ursäkter. Man känner sig lurad och blåst.  De tänker inte på dig utan pengarna som kommer in. Välj en annan klinik. Sök utoomlands. Ge inte upp! 

Svar på tråden Ni som har erfarenhet av Carl von Linné kliniken