Vad har barnet för rättigheter och val?
Min systersons pappa har börjat strula, efter drygt 7-8 år med växelboende som fungerat kanon har han nu bestämt sig för att han inte vill att pojken ska umgås med sin mammas sambo. Detta har orsakat stora problem och min systerson mår riktigt dåligt just nu.
Visst är det så att pappan inte behöver lämna över sonen till mamman igen när det varit hans helg (de har bara haft en överenskommelse sinsemellan om boende osv)? Blir ju väldigt påfrestande för min systerson om han inte kan få åka till sin pappa som vanligt, han är trots allt 9 år så han är ju väldigt medveten om vad det är som pågår.
Det som vi oroar oss för är ju att pappan ska komma och hämta honom och vägra låta honom komma hem till sin mamma igen, hela situationen har blivit väldigt påfrestande för alla
Om det skulle gå till domstol, har pojken möjlighet att själv få välja vem han vill bo med?
Allting började ungefär när hans pappa och hans pappas sambo fick barn i vintras, verkar som att han nu vill ha pojken helt för sig själv också. Visst kan syrrans sambo vara lite "udda" stundtals men det känns helt befängt att han inte ska få umgås med honom... Gud så maktlös man känner sig!!