Wonder of wonders skrev 2010-05-02 15:46:25 följande:
Absolut, det e ju så jag känner! =/ I det här fallet går det utmärkt att promenera till dagis, det tar ca. 5-10 min bara. Det svåra är att komma hemifrån påklädda utan en massa bråk för att vakna, äta frukost, borsta tänderna, stänga av TV:n på bolibompa, klä på sig och ut...blev nästan anfodd av att skriva bara! hehe.
Har det problemet på morgonen till och från. Bråkar lilleman för mycket ang frukost eller tandborstning så struntar jag i det. Det tar för mycket energi och det blir värre av stressen man känner. barn dör inte utan frukost då och då. Man ska inte ta alla fighter utan snarare välja dom ( ibland utifrån egen ork mm).
De dagar sonen inte vill ha frukost så ställer jag ändå fram en smörgås + mjölk. Medans jag gör mig iordning så sitter han vid tvn med detta. Ibland äter han, ibland inte. Sen byts det blöja och kläs på framför tvn (pojkar är smidiga då, de kan ju inte protestera och kolla tv samtidigt

) sen säger jag till att vi snart ska gå, tar på mig ytterkläder, tar på honom hans, han får stänga av tvn och efter det i vagnen med musik alt snigeljakt. Har han inte ätit innan så vet jag att de får frukt en stund efter jag lämnat så han svälter inte heller
Vad kan du göra för att minska dotterns bråk t ex på morgonen?