• ida12345

p piller när?

Nu har jag varit till läkaren som berättade att jag har pco fast inte riktigt den riktiga utan en mycket mildare version. Jag fick iallafall p piller jag ska äta för att låta äggstockarna vila tills det är dags för barn.
    Men min fråga är då NÄR kan jag börja äta p pillren? är det bara att ta dom närsomhelst eftersom jag inte nu har någon mens, vanligtvis ska man ju börja äta dom första dagen på mensen. Men om man inte har någon mens?

Tacksam för svar

• Svar på tråden p piller när?
  • LiselottePCOS

jag hade ej mens när jag började med p-piller och det var bara att börja ... utan att vänta eller göra annat i förväg

• ESW
    ida12345 skrev 2010-03-25 11:27:11 följande:
    Nu har jag varit till läkaren som berättade att jag har pco fast inte riktigt den riktiga utan en mycket mildare version. Jag fick iallafall p piller jag ska äta för att låta äggstockarna vila tills det är dags för barn.Men min fråga är då NÄR kan jag börja äta p pillren? är det bara att ta dom närsomhelst eftersom jag inte nu har någon mens, vanligtvis ska man ju börja äta dom första dagen på mensen. Men om man inte har någon mens?Tacksam för svar
    Hej! Jag har också PCO och fick p-piller. Jag kunde börja med än gång eftersom jag på började en egen ny "cykel". Har ätit mina p-pller i många år med några uppehål då och då. Vad heter dina piller??? Mina heter Desolett 21.
     Kram
  • ida12345
    ESW skrev 2010-03-26 20:22:52 följande:
    Hej! Jag har också PCO och fick p-piller. Jag kunde börja med än gång eftersom jag på började en egen ny "cykel". Har ätit mina p-pller i många år med några uppehål då och då. Vad heter dina piller??? Mina heter Desolett 21.  Kram
    Jag har Neovletta, åt det förut men slutade för ca ett år sen och dom funkade bra så fick dom igen :)
Svar på tråden p piller när?