överdriver jag eller är här fel?
Såg igår att pappan till mitt barn pekade barnet i sidan på revbenen tills barnet sade aj, för att tillrättavisa barnet som visseligen gjort fel. är det fel eller okej? personligen tycker jag det är fel att använda någon som helst smärta i syfte att fostra, eller annan situation, men han säger bara att det kan inte ha gjort speciellt ont.
situationen var så här. pappan var hemma hos barnet och mej för umgänge eftersom barnet var sjukt, barnet, som snart är tre (västa "trotsperioden") kastade en duk på golvet, antagligen för att kolla vem som bestämde i detta läge när pappa var hos oss, jag sa åt barnet (som inte lyssnade) men tyckte inte att det var någon bigdeal eftersom det inte var något ömntåligt. pappan säger då åt barnet som bara flinar tillbaks, pappan sätter då fingret i sidan (barnet rycker till och säger aj) och säger uppfodrande, nästan hotfullt, du, så gör man väl inte? ta upp duken nu, så där gör du ju aldrig hemma hos mej, jag går in i ett annat rum för att hämta något (dumt) och är tillbaks på en minut, då snyftar barnet och pappan frågar vad är det nu för joll, barnet ser mej och blir glad, duken ligger då på bordet. Jag kan ju bara undra över vad som hände när jag inte var där, men det där med fingret tycker jag är fel, vad tycker ni??