NP med erfarenhet av Colombia-ansökningar?
Hej!
Hej!
Hej!
I vårt pm så fick vi med en mall över hur np ska skriva just för Colombia. Det fanns både på svenska och på spanska. Har du kollat om du sett den mallen i nått av dina pm?
Jepp, men det hjälpte inte för vår NP, inget på spanska sa hon. Eventuellt kunde jag höra av mig till Malmö (vår närmsta storstad). Mallen har vi fått. Och hon är helt ny som NP (byttes vid årsskiftet) och hade ingen aning om hur man ska bestyrka adoptionshandlingar (många frågor). Med så viktiga papper som det tagit så lång tid att få ihop rätt (vissa av dokumenten har vi fått beställa om både en och två gånger) så vill jag inte riskera att hon gör fel!
I Malmö skriver de heller inte på spanska. Men det ska man väl inte behöva göra? Vi var iofs tvungna att göra det på ett intyg till slut men det var ett speciellt intyg ang vårt namnbyte som en direktör på barnhemmet inte trodde skulle gå igenom i domstolen annars.
Intyg på spanska utförs av Anne-Marie Bonde, Sthlm, där är de snabba också! http://gulasidorna.eniro.se/f%C3%B6retag/advokat-anne-marie-bonde-notarius-publicus:67376164_gs
De skickar vidare till AC om man ber om det. Men just Hector är väl inte där just nu?
Lycka till!
Tack!
Nej Hector är inte där just nu, men i fallet som jag läste om så skickade hon dem dit, så därför skrev jag så.
Vi har inte fått godkänt ännu, men minns bestämt att det var något intyg som skulle bestyrkas på spanska, kan det ha varit läkarintyget?
Jag kollar med hon i Stockholm.
Anne-Marie Bonde är superbra och snabb. Hon gör många av AC:s dokument.
Vet inte var i Skåne du bor, men NP i Trelleborg bestyrker adoptionshandlingar enligt mall från AC (även på spanska)...
Vill också sälla mig till kören och rekommendera Anne-Marie Bonde i Stockholm för legalisering av dokument till Colombia. Det kändes tryggt, kunnigt och professionellt hos dem och de har snabb handläggning. Adoptionscentrum använder dem själva för apostillering så vore jag du skulle jag skicka till dem (kanske i rekommenderat brev för att ha både livrem och hängslen?) Lycka till! Du kommer känna dig såå lättad när allt är inskickat och klart
Tack för tips! Fråga: Måste man boka tid lång tid i förväg hos Anne-Marie Bonde? Är hon väldigt dyr?
Linnis: TACK!
Aja: vi bor i norra Skåne, så att använda Trelleborg blir lika krångligt som Sthlm, men tack för tipset!