• Jo  anna

När ta bort nattblöjan?

Min son har varit blöjfri nu i en vecka. Och det har inte varit nått kiss i blöjan på morgonen heller, kan man ta bort nattblöjan också? När tog ni bort nattblöjan?

• Svar på tråden När ta bort nattblöjan?
  • April Mamma

Ta bort =)

Våran son blev torr dag o natt nästan samtidigt när han var 2,5 år. Det hände 1 eller 2 olyckor nattetid. Från att vi tog av blöjan så tog det bara 1-2 v. Så det kan gå fort =)

• Jo  anna

Tog du upp honom då och kissade när du gick och la dej? Jag har inte gjort det, kanske är dumt att börja då?

• April Mamma
    Jo anna skrev 2010-03-26 19:43:09 följande:
    Tog du upp honom då och kissade när du gick och la dej? Jag har inte gjort det, kanske är dumt att börja då?
    Nej,det gjorde vi inte..tror att det blir en ovana att göra så.
  • Sanna K

Vi tog bort blöjan när han var torr på nätterna.

This bitch bites
  • pigglet

Vi har varit fega och låtit dem ha kvar nattblöjan i flera månader efter att de slutat kissa i den. Det har också funkat. Man gör väl som det känns bäst för en själv...

• FL Lisa

jag tycker också att du ska testa ta bort den.

Min son på 2,5 valde själv att börja med potta för någon månad sedan. När han hade varit utan någon dag så sa han en kväll att han inte ville ha blöja när han skulle sova så vi la in plastad frotte i sängen och tog bort blöjan och sen dess har han varit utan blöja varje natt och endast en gång har det hänt en olycka.

Vi tar inte upp honom för att kissa. Vi ser till att han kissar det sista han gör innan han lägger sig och vi har slutat med kvällsvälling och försöker vara lite försiktig med dryck sista timmarna innan läggdags.

• viseversa

ta bort den snarast. säg bara till honom att inatt har du ingen blöja på dig. och se till att han kissar innan han lägger sig. 

Men dotter blev dagtorr när hon var två. och natt torr 3mån senare. Sen vi tog bort blöjan på natten har hon inte kissat på sig en enda gång. Hon fyller 3 snart =).
    Torr blöja på morgonen är ett bra tecken på att dom är redo att sluta helt med blöja.
  • Jo  anna

Han sover borta i natt men i morron ska jag prova att låta honom sova utan. =)

Svar på tråden När ta bort nattblöjan?