• mammabell

Provocerad av min ömkliga man

Jaha, då var det helg igen. Och som ALLTID blir min man en ömklig jävla tråkmåns så fort helgen kommer. Visst han ligger i i 180 hela veckan och jobbar JÄTTEHÅRT. Så när helgen kommer är han som en trasa. Och vill bara sitta/ligga i soffan och pilla på sin dator.

Jag förstår om han är slut. Men jag blir sjukt provocerad. För jag får sköta alla tre ungarna själv, som vanligt. Jag liksom hoppas på att det ska bli någon avlastning när han är där. Och att få hans sällskap, och umgås! Prata! Vara med varandra. Då är det nästan bättre när han jobbar och kommer hem sent sent. Då förväntar jag mig ingenting.
    OK ok visst han är duktig som sliter hårt. För sin karriär. För familjens skull. ?. Men jag är trött på att vara ensam. 
    Jag har bråkat mycket med honom om det. Typ varje fredag, lördag, samma story. "Du kan inte leva som om du vore ungkarl! Jobba skitmycket hela veckan och sen ligga på soffan hela helgen och ta igen dig. Vi är en familj här som faktiskt, ja, också har behov av dig och kräver saker av dig. Du skulle inte ha skaffat oss om du inte har tid/ork med oss".
    Är det någon som känner igen sig?
    Suck. Behövde skriva av mig. Förväntar mig inte att någon ska ha svaren...
  • Svar på tråden Provocerad av min ömkliga man
  • Themis

Om du inte jobbar så börja gör det då och låt honom köra hemmalasset ett tag.

Och om du jobbar så får han väl dra ner så ni kan dela på den lediga tiden OCH tiden med barnen?

• skorpan87

tala om för honom att han inte kan hålla på sådär, att du till slut lessnar o då klarar du dig bättre själv. tänk om ni skulle gå isär då kanske han skall ha barnen varannan vecka hela veckorna,själv! då kan han inte sitta i soffan o lata sig!

Svar på tråden Provocerad av min ömkliga man