• Stinis Olsson

Lek och leksakstips för fyramånaders

Min lilla är snart fyra månader och har hittils inte visat något vidare intresse för leksaker men börjar nu visa att hon vill bita i saker och testa ljud och peta med fingrar och fötter. Hon har inte direkt några leksaker än, bara små nallar och kramdjur. Hon blev så glad när hon fick leka med en stor färgglad plastleksak hos en kompis så jag kände att det är nog dags att införskaffa något =)

Är det någon som har lite tips på uppskattade och bra leksaker runt denna åldern?

We have normality... lillanochlivet.blogspot.com/
  • Svar på tråden Lek och leksakstips för fyramånaders
  • maxlis

mjuka leksaker som prasslar när man tar på dem kan vara spännande. Vår son älskade sitt babygym - en väldigt plastig variant utan tillhörande matta. Den kunde vi ställa framför babysittern eller så kunde han ligga under den länge. Brio skallra - lätt att greppa och pinglar fint. Längre fram så älskade vår son att vifta med en måttsats - du vet en sådan där med decilitermått, matsked osv som sitter ihop med en ring. Leksaker i glada färger och med kontraster i mönster eller yta är spännande också.

• Stinis Olsson

Har någon prasselleksak men hon verkar inte gilla den så mycket senast, vi får provleka imorgon igen. Det där med måttsats var en superidé, har ingen sån men ska fixa imorgon. Fyllde just en mininappflaska med lite riskorn och det blev en hit att skaka runt =) Tack för tipsen!

We have normality... lillanochlivet.blogspot.com/
  • ekholm

Min son är också 4 månader och har precis börjat visa intresse för att plocka med leksaker och bita på allt. Han gillar leksaker som det är stora ringar på och saker som prasslar, han har en färgglad fyrkantig tygleksak med ett elefanthuvud som håller i två ringar och älgen från Libero, dom gillar han jätte mycket. Älgen finns att köpa hos Toys ´r us med. Sen har han Ikeas babygym som han också gillar att ligga och plocka med grejjerna som hänger ner. Sen har han massa andra grejjer med men dom här verkar vara bäst

Svar på tråden Lek och leksakstips för fyramånaders