Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Nån som läser denna fft? Jag är gravid igen, totalt oplanerat men vi är väldigt glada. Exakt hur det gick till visste vi inte från början då jag tar minipiller men när jag tänkte tillbaka så var det kombination magsjuka och uppspydd tablett( jag märkte inte att jag spydde upp den). Är nu i v. 17 och jag känner den röra på sig + lyssnat på hjärtat hemma(har fått låna en doppler av en kompis) RUL 8 maj och jag är så nervös... Så gräsligt nervös!! Att nått ska vara fel. Har mått rejält dåligt (bättre än grav 2-3) men sämre än första. Ni som känner mig på Facebook, säg inget är ni snälla
RUL gick fint, BF 9/10 men det blir plan snitt några dagar innan(4,dagar innan hade jag med Noomi)
Grattis IVFmamma! Vilken grej! Jag var också på rul i veckan och har fått 9/10 :) med planerat snitt innan. Två veckor innan gjorde jag sist.
Hahah, kul med samma datum. Är din oxå "hemmagjord" eller IVF? 2 veckor innan, det var tidigt. Här vill man att bebisen ska vara i magen så länge som möjligt så jag får max. 1 vecka innan men det blir väl ändå
IVF-mamma: Har visst glömt att säga grattis! =D Skönt att allt såg bra ut!
vinterland: Grattis till dig med!
V.25 nu och magen växer, känner bebisen tydligt, olika kroppsdelar osv. Illamående och kräkningar har jag inte slutat med riktigt och det känns att kroppen är rejält trött på att bära barn i magen och på höften. Men vi längtar ihjäl oss och jag har fått köpa en hel del nytt(eller nytt å nytt, klädbytardagar)då jag gav bort det mesta men det känns bara kul att få köpa till den lill*.
Hej, jag har inte varit inne här på en hel evighet. Ser att jag missat en hel del. Grattis vänner! Både till bäbisar som tagit sig ut i friheten och andra som väntar.
Men oj vilken lycka IVFmamma. Jag är helt mållös över hela ironin i allt det hära. Först inte kunna få barn sedan finns det ingen stopp på det hela. Jag menar bli gravid fastän man käkar p-piller. Å visst är minipiller inte de "starkaste" varianterna men oddsen är ju ändå relativt låga att lyckas då
Riktigt glad för er allihopa!
I v37+5 (24/9)så kom en till lillasyster med ett fantastiskt planerat kejsarsnitt 3375g och 53 lång. Ester ska hon heta
Åh! Har inte varit här på länge! Grattis ivfmamma! En liten tjej. Antar att det snuffas en hel del. Kan verkligen känna att det är en stor saknad/sorg att det nu med min tjej va sista gången.
Imorgon börjar jag jobba, halvtid bara, men ändå. 8,5 mån har gått fort.