• Anonym (Silverfärgad...)

Misslyckad färg...

Hej!

I förrgår var jag hos frissan och skulle göra färgslingor. Som förra gången tog vi en mörkare bottenfärg och skulle göra ljusare, lite guldigare slingor att ''dra ut'' i håret. Resultatet blev mycket bra förra gången. Denna gång tog färgerna inte alls och jag blev ljust orangefärgad i hela håret. Frisören ville inte släppa iväg mig sådan utan lade i en mörkare färg. Så idag skulle vi åter försöka göra ljusa slingor. Denna gång tyckte man att vi skulle testa hätta samt blekning istället. Nu sitter jag med en konstig silverton i håret och den mörka botten lyser igenom på sina ställen. Så här kan jag bara inte se ut. Vad kan man göra? Jag hade önskat lite guldigare nyans på slingorna, inte denna ljusgrå/beige blaskiga färg...

• Svar på tråden Misslyckad färg...
  • Hårexperten

Hej! Det är alltid svårt att råda när man inte sett håret. Men om jag ska försöka utefter din beskrivning så hade jag satt i en guldig lättoning alt. inpackning med guldiga färgpigment för att försöka ta bort den gråa tonen som ditt hår har nu. Vad gällande den mörka botten så ska man kanske försöka väva in tunna foliesling med blekning för att ljusa upp den lite på ett mer naturligt sätt jämfört med om man ska ge sig på att bleka hela botten vilket kommer att resultera i katastrof. Men detta är inget jag råder dig till att göra själv, utan ska göras av en som har utbildning, erfarenhet och kunskap. Lycka till!

Svar på tråden Misslyckad färg...