• kornett

Garviditet och träning

Hej!

För två veckor sedan gjorde jag en IVF, som nu har plussat:) Tar dessutom Pregosteron vilket jag tror har gjort min mage uppsvälld och öm. I övrigt mår jag bra.  Jag tränade innan tre gånger/vecka  på gym. Jag undrar om fler vet hur man ska göra med träningen i detta läge? Kan man börja träna om man är gravid i v 3?

• Svar på tråden Garviditet och träning
  • Magz

Stort grattis!

Jag har just varit på hälsosamtal hos vår barnmorska. Där sa de att träning är bra, det är bra att bygga muskler för att orka bära den tunga magen Hon rekommenderade cykling, simning och promenader. Jag har däremot haft jättevårt att träna. Jag försöker att promenera, och faktum är att jag sover mycket bättre när jag gjort det, men det är jobbigt och jag blir så trött att man får anpassa hela dagen efter den där promendaden. jag brukade träna ganska mycket innan jag blev gravid...

Jag tror det är bra och träna, men jag tror det är viktigast att lyssa på vad kroppen säger...

Lycka till!!!

• GabyC

Det är bra att träna under gravididtet men de tre första månaderna ska man ta det lite extra lugnt har jag fått lära mig från instruktörerna på gymmet och vänner som jobbar som yogalärare. Det var inga problem - jag orkade helt enkelt inte träna i början av grav.

Tål att upprepas: viktigast att lyssa på vad kroppen säger!

Svar på tråden Garviditet och träning