• Lady Gaga

Saker du inte visste kunde inträffa innan du blev medlem på Familjeliv.. ROND 2

Uppföljningstråd på "Saker du inte visste kunde inträffa innan du blev medlem på FL"

-------
    Ja fram med snaskigheterna. 

Jag hade aldrig ens kunnat föreställa mig att man kunde glömma kvar en tampong och sedan upptäcka den en sisådär 14 dagar efteråt.
    ---------
    I used to be Hikaru before I got run over.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-28 13:53
    Gamla tråden om man vill gå tillbaka och gotta sig: www.familjeliv.se/Forum-5-154/m49716616.html
  • Svar på tråden Saker du inte visste kunde inträffa innan du blev medlem på Familjeliv.. ROND 2
  • Annanstans

Jag har lärt mig att man är "äckligt otrevlig" om man, efter att ha fått ett svar typ "Goddag-Yxskaft" på en fråga man ställt, förtydligar vad det var man ville ha svar på/undrade över.

Alltid bra att lära sig nåt nytt Tungan ute

Kul tråd förresten!

• Dorian Ertymexx

I en tråd om homosexuellas rätt till att inseminera fick vi lära oss att sjukhus bara är till för sjuka, det hör man tydligen på namnet. SJUKhus. Så VÅGA inte åka dit om ni inte är sjuka. Dvs om ni blir knivhuggna, bryter armen, får whiplash i en bilkrock eller något annat. BARA sjuka personer ska vårdas på sjukhus!

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Tonårsmamman1

Jag visste inte att bonusmammor är så värdelösa som de är här på FL. Vad de än gör blir det fel. Tur att jag är biomamma, jag kan aldrig göra fel.

• Kyanita

Var på en föreläsning som hölls av en transvestit och fick lära mig både hur många fler fördommar än jag trodde jag egentligen har och hur gammalmodig jag egentligen är. Det var alltså den bästa och roligaste föreläsningen jag varit på!!

• Krokimodell
    Tonårsmamman1 skrev 2011-09-28 21:44:38 följande:
    Tur att jag är biomamma, jag kan aldrig göra fel.
    Fast det stämmer inte. Föräldrar anklagas ofta på FL för att vara dåliga föräldrar.
    Say it loud. I am unable to say 'proud' and I am proud.
  • Kyanita
    Tonårsmamman1 skrev 2011-09-28 21:44:38 följande:
    Jag visste inte att bonusmammor är så värdelösa som de är här på FL. Vad de än gör blir det fel. Tur att jag är biomamma, jag kan aldrig göra fel.
    Bonusmammor ska ta allt ansvar som det innebär att ha barn men de ska absolut inte ha något som helst att säga till om och har absolut inga rättigheter utan ska vara tacksamma över att de får ynnesten att göra allt skitjobb utan att ens få ett tack! Förstår inte bonusmammorna det? Tur att jag är undantaget som bekräftar regeln.... Eller inte!! *S*
  • Hypnotica

Man måste ringa till soc om ens vännina färgar en slinga hår på sin treåring eftersom det är ett SJUKLIGT beteende.

• MinMinna

Att alla konflikter och olikheter, stora som små, löses bäst genom att lämna sin partner. ("Lämna honom!! Det där skulle jag aaaaldrig stå ut med!"). Att jobba på ett förhållande är oftast inte aktuellt eftersom en handling/egenskap/ett uttalande är tillräckligt för att dumpa mamman/pappan till sina barn, ens livspartner.

Nu snackar jag inte om psykisk misshandel/våld, där finns det ofta anledning att ta till drastiska åtgärder men det finns många fall där problem och motgångar faktiskt kan arbetas med.

• SnorkFröken01
    Kyanita skrev 2011-08-11 21:57:09 följande:
    Jag tycker det är komiskt att vissa av dem som klagar på att nysvenskar bryter både stavar som krattor och har en meningsuppbyggnad som hade fått Yoda att gråta.
    ha ha ha! dagens bästa.
  • ErrareHumanumEstIgnoscereDivinum

Idag fick jag lära mig att ALLA människor är prostituerade, vi har bara olika pris. Det samma gäller tydligen alla tänkbara handlingar. Vi är alla även mördare osv om någon bara erbjuder tillräckligt stor summa pengar...

Svar på tråden Saker du inte visste kunde inträffa innan du blev medlem på Familjeliv.. ROND 2