• Mamma och Mor

ICA´s egna blöjor i Liberopaketet?!

Idag öppnade jag senast inköpta blöjpaket, det är Libero storlek 3 jag köpt. Döm av min förvåning när jag hittar andra blöjor än Liberoblöjor i förpackningen{#lang_emotions_surprised}
    Hela detta ekonomipaket är fyllt av de blöjor ICA säljer som sitt eget blöjmärke. De är annorlunda i kvaliteten och fula dessutom med ett illgrönt tyck på. Hade jag haft för avsikt att köpa budgetblöjor så köper jag dem i så fall till budgetpris och inte som nu, fick betala högt pris för en budgetvara... ICA´s blöjor fungerar inte så vidare bra på sonen så det gör också att jag är missnöjd.

Är det fler som råkat ut för detta??
    Jag vet att Libero tydligen har problem att få sitt vanliga tryck på blöjorna och hade kanske förväntat mig vita blöjor - men inte att få ett annat blöjmärke i förpackningen. Jag känner mig smått lurad faktiskt{#lang_emotions_undecided}

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Svar på tråden ICA´s egna blöjor i Liberopaketet?!
  • LyNxQ

Ville bara komma med ett inlägg: trots att två olika fabrikats varor tillverkas i samma fabrik behöver de inte alls ha samma kvalitetskrav, material och sådant.
    Billigare varor har ofta (men långt ifrån alltid) billigare "råvaror"

Det var evigheter sedan jag köpte icas blöjor, kan någon påminna mig om hur de ser ut?

• ekholm

Nu är de gröna ränder längs kanterna med två björnar på, framsidan björnarna framifrån och baksida björnarna bakifrån..om jag får säga min mening så tycker jag dom är fula, björnarna ser elaka ut 

• Ruter7
    Queenie70 skrev 2010-03-28 16:45:37 följande:
    Är det så att de görs i samma fabrik? Ungefär som med dammsugare då. Där man kan göra billig volta på morgnen, och på em, så gör man dyra elektrolux och bara smackar på ett annat hölje och höjer priset...Haha.. Då är jag verkligen glad att jag inte gått på märkeshysterin och glatt och nöjt köpt icas märke hela tiden. Fick nån kupong på pampers häromveckan så jag köpte ett paket av det, och skillnaden i kvalitet var verkligen zipp, nada, noll....
    Electrolux äger Volta och de görs ofta i samma fabriker. Men motor, chassie, filtrering kan skilja ganska mycket åt och det finns bra modeller av Volta också som kostar mer.

Som med Liberos och Icas blöjor görs i samma fabriker, men Icas görs lite enklare och billigare, med billigare sömmar, stretch, mängden superabsorbenter är säkert mindre också osv.

Så för att det är samma fabriker så är det inte alltid samma produkter. Libero och Electrolux satsar på mer reklam, men säkert också mer i utveckling på produkten.   
  • Mamma och Mor

Fick svar på Libero och de beklagar att deras egna "originalblöjor" fått samma tryck som ica-blöjorna under en kort period. Köper inte svaret då det är skillnad på dem, det märks inte minst när det är kiss i dem. Nåja, på posten fick jag 2 st 50 kronors värdecheckar så jag är ändå nöjd med Liberos agerande :)

• flowerLowa

som någon skrev innan, bara för att blöjjorna tillverkas i samma fabrik så betyder det inte att de är likadana...

de tillverkas i olika maskiner och med olika material... de har också olika krav på sig som bestäms av beställarna...

(¯`°?.¸♥ ~Älskade AGATON 2009-01-20~♥¸.?°´¯)
  • Dollheart82

Vi fick helt vita blöjor (som jag tror att är libero) i ica-förpackningen.

• martenanna
    Mamma och Mor skrev 2010-04-04 15:08:15 följande:
    Fick svar på Libero och de beklagar att deras egna "originalblöjor" fått samma tryck som ica-blöjorna under en kort period. Köper inte svaret då det är skillnad på dem, det märks inte minst när det är kiss i dem. Nåja, på posten fick jag 2 st 50 kronors värdecheckar så jag är ändå nöjd med Liberos agerande :)
    Ringde oxå Libero och dom LOOOOOOOOOVADE att det var riktiga Liberoblöjor, konstigt tyckte jag då blöjorna läckte på båda mina tjejer på natten och luktade mer än det brukade efter en natt. Stod på mig och sa att det var något fel så dom skickade mig ett nytt paket!?!?! Synade blöjorna INGÅENDE och resåren på ICA tryckta blöjorna är mellan 2 och 5 cm kortare än de blöjorna med Liberos riktiga tryck på. Dessutom är resåren i ryggen mindre på blöjorna med ICA trycket. Libero snackar skit, dom har lagt fel blöjor i paketen! Köper numera Huggies. Billiga och bra tycker jag!
  • Mamma och Mor

martenanna: verkar som om det är väldigt olika bemötande när folk hört av sig om dessa felaktiga blöjor. En del får utan knot värdekuponger, andra ska skicka in en blöja till "analys" och andra får nytt paket - inte det minsta konsekvent tycker jag..

Visst är det skillnad, rätt så tydligt sådan och de luktar avsevärt mer än de vanliga blöjorna. Använder upp detta paket "sk Liberoblöjor" och sedan blir det nog Pampers till sonen nästa gång vi handlar. Väntar med att köpa Libero igen tills de har koll på sina produkter.

Huggies fungerade inte alls för sonen, han blev illröd i rumpan av dem, men det är ju så olika från barn till barn vad som fungerar i blöjväg :)

• TvåTrollungar

jag tror att många är lite märkes lurade för icas och libero är samma, så att ni upplever skillnad är ju bara för att ni ser skilnad på utsidan mao väldigt lättlurade. precis som mäniskor som kan sluta få huvudvärka av sockerpiller för att det tror att det är typ alvedom..  Och de här med att det skiljer någon cm i resåren är individuelt i olika blöjpaket, jämför två olika libero blöjor från olika paket så hittar ni det ytterst små marginalskillnaderna.  Det var ju presis som när libero ändrade sitt utseende så prata alla om att det blivit så dåliga fast blöjan var identisk. och libero har VARNAT i e-mail att deras blöjor kommer ha andra trycker eller vara vita ett tag framöver på grund av att de som sat märkena på blöjan hade strul med trycken.  Sen att ica är en budgetblöja stämmer inte heller för den är precis lika dyr om inte dyrare, eftersom att pampers och libero oftast har rabbat med 95/pakaetet och det har inte icas, så hör uppe hos oss är icas dyrare.  Enannan fär/motiv gör knapast blöjan sämmre däremot kan det kanske eventuelt vara så att en annan fär används och om man har känsliga barn så kanske barnen kan reagera på så vis med röd rumpa eller liknande men trycket sitter ju på utsidan så då skall man vara känslig.

• martenanna
    TvåTrollungar skrev 2010-04-10 14:15:44 följande:
    jag tror att många är lite märkes lurade för icas och libero är samma, så att ni upplever skillnad är ju bara för att ni ser skilnad på utsidan mao väldigt lättlurade. precis som mäniskor som kan sluta få huvudvärka av sockerpiller för att det tror att det är typ alvedom..  Och de här med att det skiljer någon cm i resåren är individuelt i olika blöjpaket, jämför två olika libero blöjor från olika paket så hittar ni det ytterst små marginalskillnaderna.  Det var ju presis som när libero ändrade sitt utseende så prata alla om att det blivit så dåliga fast blöjan var identisk. och libero har VARNAT i e-mail att deras blöjor kommer ha andra trycker eller vara vita ett tag framöver på grund av att de som sat märkena på blöjan hade strul med trycken.  Sen att ica är en budgetblöja stämmer inte heller för den är precis lika dyr om inte dyrare, eftersom att pampers och libero oftast har rabbat med 95/pakaetet och det har inte icas, så hör uppe hos oss är icas dyrare.  Enannan fär/motiv gör knapast blöjan sämmre däremot kan det kanske eventuelt vara så att en annan fär används och om man har känsliga barn så kanske barnen kan reagera på så vis med röd rumpa eller liknande men trycket sitter ju på utsidan så då skall man vara känslig.
    Jag jämförde med flera blöjor (ca 10) ur ICA trycks paketet med två Liberotryckblöjor och det var det som skilde dom åt och det handlade inte om marginaler utan FLERA cm. Jag har ju inte sen dess köpt några Liberoblöjor så jag har inte mätt några fler. Sen är det ju så att Ica brukar nästan jämt ha kampanjpris på sina blöjor (iag ICA Maxi) så då blir dom ju billigare... Skit samma man ska få det man betalar för och har jag betalt för Liberoblöjor så vill jag ha Liberoblöjor!  Du vill väl inte få bananer när du betalt för apelsiner?
  • TvåTrollungar
    martenanna skrev 2010-04-10 20:40:23 följande:
    Jag jämförde med flera blöjor (ca 10) ur ICA trycks paketet med två Liberotryckblöjor och det var det som skilde dom åt och det handlade inte om marginaler utan FLERA cm. Jag har ju inte sen dess köpt några Liberoblöjor så jag har inte mätt några fler. Sen är det ju så att Ica brukar nästan jämt ha kampanjpris på sina blöjor (iag ICA Maxi) så då blir dom ju billigare... Skit samma man ska få det man betalar för och har jag betalt för Liberoblöjor så vill jag ha Liberoblöjor!  Du vill väl inte få bananer när du betalt för apelsiner?
    det hade ju varit lite annars om du hittat euroschopper i liberopaketet men att hitta identiska blöjor med annat tryck är ju inte så mycket att orda om tycker jag, specielt inte då det skickat ut e-post om att trycket kan ändras eller helt försvina under en kortare period. OM som du nu påstår att det är olika blöjor, har du verkligen jämfört dom du fick nu med Libero från tidigare paket? för oss har det varit stor skillnad mellan paket till paket i alla fall hur blöjorna varit och hur det varit sydda i resåren mm.  Bananer och apelsiner är inte specielt lika. fyffes och chikita är däremot ganska lika.
  • TvåTrollungar

en annan grej är vä också, hur tror du att icas blöjor skulle kunna hamna i Liberos paket om det inte är samma blöja?  ett gäng ica blöjor trillar väl inte bara hux flux ner på bandet som pakiterar libero?

• TvåTrollungar

altså har du mätt libero blöjor (med liberos tryck) mellan olka paket och har du mätt "icas tryck" med blöjor från mer en ett annat liberotryckspaket?

• martenanna

åh vad trött jag blir. Som jag SA i mitt tidigare inlägg så har jag mätt blöjor från ETT Libero paket med blöjorna med det avvikande trycket. Nej jag tänker inte åka och köpa ett paket Liberoblöjor för att göra en kontrollmätning men om du vill mäta så varsågod. Den inre resåren på de avvikande blöjorna var mellan två och fem centimeter kortare både i framstycke och bakstycke mätt från kanten. Den bakre resåren var mellan två och fyra centimeter kortare. Go ahead knock yourself out!

Svar på tråden ICA´s egna blöjor i Liberopaketet?!