• fipa2

    helt sjuka drömmar. psykiskt störd?

    jag drömde nåt riktigt sjukt inatt.
    jag vet inte riktigt vad som hände innan och efter, men mitt i en dröm så var jag plötsligt och gömde mig i ett minimalt toalettbås (så litet så man inte kunde vända sig där inne) och så födde jag ett prematur barn. (jag är inte gravid)

    barnet var väldigt väldigt litet, kanske 20.25 cm långt, och halva barnet var dess huvud, resten av kroppen var ännu mindre. sen tvättade jag barnet i handfatet utanför toabåset, och lindade in det i en liten handduk. sen gick jag ut nånstans bland de andra människorna (som inte hade nån aning om att jag varit gravid) och gömde det inlindade barnet i min handväska.

    sen plötsligt kände jag dock att jag var vungen att tala om för de närmaste vad som hänt, så jag tog upp barnet ur handväskan och skulle visa det. det konstigaste här var att barnet då var en fläskfilé!! en rå sådan, som dessutom var inlindat i plastfolie. men ändå sa jag "här är mitt barn" och ingen verkade tycka det var konstigt att barnet var en fläskfilé, de blev bara förskräckta att det var inlindat i plastfolie, och var rädda att det skulle kvävas. mn jag öppnade "paketet" och fläskfilén andades.

    sen minns jag inte mer av drömmen. nu funderar jag alvarligt på om det är nåt fel i huvudet på mig.

    har nån annan någonsin drömt nåt lika sjukt?

  • Svar på tråden helt sjuka drömmar. psykiskt störd?
  • anette79

    Drömmar blir man inte klok på ibland

    Kan det vara så att du har en inre dröm att skaffa barn??

  • miLLus

    jag har drömt något jätte stört..
    är själv gravid och antar att det bara är förberedelser inför förlossningen..
    men min dröm så va mitt barn en nougat.. ja vet alla skrattar jag skrattar men det va seriöst..
    och jag trodde mitt barn då (som va en nougat) höll på o dö och jag gav nougaten mum mot mun metoden.. så plåstes nougaten upp..
    Men helt plötsligt va det inte en nougat utan en 13 årig pojke jag försökte väcka till skolan..
    väldigt förvirrande jag vet.. men det med nougaten va juh det stördaste

  • fipa2

    nä inte på några år, och jag vill inte ha en fläskfilé till barn heller...

  • EllaGirl

    Hihi sånt där knäppt drömmer jag jämt. Då är vi sjuka både du och jag i så fall =)

  • fipa2

    åh va skönt! jag har haft sjuka drömmar tidigare men detta toppar nog allt. jag är bara så glad att jag inte hann steka och äta upp fläskfilén innan jag vaknade.

    att föda en nougat låter inte heller så värst friskt! var det en såndär "dubbelnougat" stång?

  • ming

    Jag drömmer himla sjuka drömmar varje natt, men oftast är de ganska roliga i efterhand.
    Ibland smyger sig några mardrömmar in och de är desto mindre roliga.

    Min syster drömmar lika sjuka drömmar som jag, och jag har aldrig träffat någon som drömmer som vi gör.

  • miLLus

    fipa2.
    jepp en dubbel nougat stång.. ja det borde toppa det mesta...

  • siri jinx

    Drömmar behandlar allt som händer runt omkring dig och som tänker och känner utan att vara medveten om det.
    Hjärnan "reder ut". Försök visar att då man hindrat människor från REM-sömn då blir de galna.

    Hur kände du i drömmen?
    Tänk genom de känslor de olika avsnitten i drömmen gav däri ligger budskapet till dig själv.

    Usch, vad pretantiöst. För att svara på dina frågor:

    Nej, om du verkligen hade fel i huvudet skulle du inte komma på tanken att du skulle vara psykiskt sjuk.

    Ja, ibland när det är mycket på gång i livet har jag drömt lika kaotiskt.

  • fipa2

    det skrämmande är ju att det är vår hjärna som producerar dessa drömmar. hoppas jag inte undermedvetet är en kannibal.

  • fipa2

    jag hoppas det bara har o göra med att man på FL läser om förlossning, prematurbarn, och recept på fläskfilé.

    marie

  • Marlean

    Jag har drömt att mina grannar var smurfar som kunde göra jordbävningar och att de torterade kattungar i tvättmaskinen, är väl ungefär samma nivå? Inget att tänka för mycket på.

  • paxo

    Det konstigaste jag någonsin har drömt var att jag var jagad av en ondsint igekott, liten och söt men ack så ond. Men som tur var träffade jag två söta kultingar som räddade mig och sen gick jag och kultingarna till badhuset där vi lekte och stojade i bassängen och hade så roligt att jag vaknade skrattandes... Hmpf vet inte riktigt vad det säger om mig..

  • wity

    Jag drömde en helt sjuk dröm när jag gravid.
    Drömde att jag gick i en klädesaffär med min syster.
    Helt plötsligt lyfte jag upp kjolen och säger - Titta här!!!
    Hon tittar och skriker - Bebisen kommer ju ut!!!
    Då är hela bebisens huvud ute och jag säger helt lugnt -Åh, hoppas det för huvet har varit ute i flera dagar nu.
    - Okej, va häftigt säger syrran.
    Och så gick vi vidare och tittade på ännu mer kläder!!!

    Hihi...tur att det går fortare i verkligheten....

  • BULLET93

    Men nog har du väl hört att drömmar kan vara helt tokiga :) inget är fel på dig. Jag har drömt om en antenn som flög runt där ute och det var häftigt sen for den över taket och försvann. Och att jag simmade ut i havet där var en båt gjord av glas helt av glas, och att mamma och jag gick up för en backe och så börjar det låta mitt i allt röntgen, röntgen, röntgen och ett skelett som gick på knä vid min mormors hus

  • Utvandraren2
    miLLus skrev 2005-10-21 13:11:24 följande:

    jag har drömt något jätte stört..

    är själv gravid och antar att det bara är förberedelser inför förlossningen..

    men min dröm så va mitt barn en nougat.. ja vet alla skrattar jag skrattar men det va seriöst..

    och jag trodde mitt barn då (som va en nougat) höll på o dö och jag gav nougaten mum mot mun metoden.. så plåstes nougaten upp..

    Men helt plötsligt va det inte en nougat utan en 13 årig pojke jag försökte väcka till skolan..

    väldigt förvirrande jag vet.. men det med nougaten va juh det stördaste


    Jag drömmer de knäppaste, flummigaste men också mest verklighetstrogna drömmarna när jag är gravid. Både vanliga drömmar och mardrömmar. Mardrömmarna är så hemska att man är riktigt tacksam när man vaknar.

    Antar att det har något att göra med att hjärnan förbereder sig, eller ändrad hormonhalt i kroppen. Märkligt är det iallafall!
Svar på tråden helt sjuka drömmar. psykiskt störd?