• lördagsgodis

Vi som väntade barn i dec, nu är dom här 2

Tiden går fort, nu är det dax för tråd nr 2 hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta utbyta erfarenheter och stötta varandra.{#lang_emotions_flower}

En prins och en prinsessa
  • Svar på tråden Vi som väntade barn i dec, nu är dom här 2
  • Karla79

God Jul från mig och Ruben! :)
    Inte skrivit på evigheter men bra med oss och övriga familjen! Ruben är 101 cm och väger ca 16 kg.

• saxon

Hoppas kallelsen kommer... Moa fyller i morgon! Puh, det är hektiskt att ha både jul och födelsedag så nära inpå. Mycket att fixa och lite tid. Det får bli panik-köp av tårta i morgon, vi har just kommit tillbaka från julfirande hos min mamma.

Söta barn du har lördagsgodis!

Hoppas ni alla haft en mysig jul! God fortsättning!

• lördagsgodis

Tycker oxå det blir stressigt och dyrt med kalas och jul inom en vecka men vi har en födelsedags spargris där vi sparar till Sagas kalas så det ska finnas lite extra. Vi var 21 pers hemma hos oss igår så det var intensivt men trevligt och mycket skönt när alla åkte! Nu blir det julmat fram till nyår... Men så det ska va eller alltid varit åtminstone;)

Grattis till Moa och jag tror nog vi får våra kallelser efter nyår.

• lördagsgodis

Gott nytt år! Vi hade en lugn middag med familj och sen släppte vi iväg några lyktor och tände tomtebloss. Sen väckte vi dom kl 24 för att titta på alla fyrverkerier. Trevligt nyår och idag var första dagen för oss i skidbacken, Saga åker bra och kan bromsa vilket är A

• k girl
    lördagsgodis skrev 2014-01-25 09:26:03 följande:
    Ny har vi fått kallelse till 4års kontroll den 4/2. Vad kollar dom ner än vikt och längd?
    Hörsel och syn, även lite språk tror jag.
  • Ebba091210

Hos oss frågar dom lite om färger, vilken är störst/minst, rita en gubbe, syn, hörsel och hoppa på ett ben :)

• lördagsgodis

Dom får ingen sprita? Har ju min äldre son men minns inte vet bara att han inte fick vid 6 års dom har ju ändrat om vaccinations programmet lite sen man själv var liten

• Ebba091210

Då var det vår tur att få magsjuka :( Den har tassat runt oss länge men igår kväll insjuknade Ebba.... :( Magsjuka är det värsta jag vet! Har alltid varit rädd för att spy, se andra spy osv osv men jag klarade de galant så är löjligt stolt över mig själv.
    Sambon höll vakt mellan 23-03 så jag fick sova sen byttes vi av. Nu är vi inne på nattens 4:e Barbiefilm! Jag HATAR Barbie! ;) haha

• lördagsgodis

När mina barn fått magsjuka har dom tokspytt men sen när det var tomt sovit och oftast dagen efter varit friska. Hoppas på snabbt tillfrisknande.

• Ebba091210

Tack! Hon spydde två gånger ordentligt sen var nog magen tom. Hon har Legat och kokat i feber hela natten och dagen. Vet inte om det hör ihop med magsjukan eller om det är något annat..

• saxon

Oj. det var väldigt länge sedan jag var in här och kikade. Hoppas att allt är bra med er allihopa!!

Moa just nu är extremt viljestark, så att det nästan går överstyr. Men att hon till slut insett det själv att hon inte beter sig bra och att hon skriker för ingenting och efteråt mer eller mindre på sitt eget sätt bett om ursäkt för sitt beteende. För att nästa dag falla in i samma mönster igen av frustration och ilska för ingenting. Hon är så ambivalent så att man lider med henne och hennes frustration. Och att hon samtidigt har en vilja att göra rätt, men att hon inte riktigt får till det. Usch, det är jobbigt och man vill bara att hon ska komma igenom det och känna lugnet och bli mer harmonisk. Men hon förstorar allting, minsta lilla sak blir värsta stora saken. Vi alla runtomkring henne försöker lugna henne, inklusive storasyster Matilda som försöker få med henne i lekar istället osv, men det funkar inte. Ja, jag vet inte hur lång tid det ska ta innan hon är igenom den här frustrerande fasen...

Hur har ni andra det?

Svar på tråden Vi som väntade barn i dec, nu är dom här 2