• mianyckelpiga

huskur mot molusker?

Sonen har fått molusker på magen som bara förflyttar sig och blir fler. Finns det någon som har nån huskur mot dem?

• Svar på tråden huskur mot molusker?
  • SaSa och så en till

Jag har ingen huskur. Fick höra på bvc att de försvinner av sig självt, men att det kan ta oerhört lång tid. Min dotter hade fullt med molusker ÖVERALLT.... såg jätteotrevligt ut. Nästan så jag inte ville att hon skulle gå med linne i somras... Och var rädd att hennes klasskamrater skulle äcklas i skolan (hon kliade sönder några av dem, varpå de såg stora, och blodiga ut).
    Men nu har de flesta försvunnit av sig själva. Efter lite drygt två år....

• mianyckelpiga

Ja det är tyvärr det jag också har läst; att det tar lång tid. Det ser inte särskilt trevligt ut och han kliar sönder en del på natten i sömnen, vilket gör att de blir fler. Det är väl bara att ha tålamod då...

• LovisaTilda
    mianyckelpiga skrev 2010-03-29 13:54:13 följande:
    Ja det är tyvärr det jag också har läst; att det tar lång tid. Det ser inte särskilt trevligt ut och han kliar sönder en del på natten i sömnen, vilket gör att de blir fler. Det är väl bara att ha tålamod då...
    Min dotter har också mollusker, i ansiktet till råga på allt.
    Hon har snart haft dem i ett år och det pluppar bara upp fler och fler...tycker synd om henne. Hoppas inte barnen börjar reta henne på dagis.

Vi har fått tips om att badda med asolsprit, kan tydligen hjälpa då det torkar ut dem. Man får dock smörja huden runt om för den blir torr och då kliar det ju...
    Detta har inte haft så stor effekt för oss men vi har varit dåligapå att badda regelbundet...

Hoppas de försvinner snart!!!
  • mianyckelpiga

Jag har funderat på alsolsprit, men han är så torr av sig ändå så jag tänker att det kanske bara blir värre med klåda och då sprider de sig ju. Jag vill också att de ska försvinna före sommaren!

• Arg pappa

Våran dotter har haft molusker :((( Vi har provat allt , men inget har hjälpt !!! Nu mina vänner har vi hittat nått som funkade , bara efter några dagars baddande försvan dom :))) Svaret på våra böner va Molkosan , badda morron å kväll så ska Ni se att dom snart är borta :)))

• In lowwwe
    Arg pappa skrev 2013-12-13 09:33:26 följande:
    Våran dotter har haft molusker :((( Vi har provat allt , men inget har hjälpt !!! Nu mina vänner har vi hittat nått som funkade , bara efter några dagars baddande försvan dom :))) Svaret på våra böner va Molkosan , badda morron å kväll så ska Ni se att dom snart är borta :)))

Var köper man detta?
Svar på tråden huskur mot molusker?