Det är barnplågeri att omskära sina barn!
Eftersom min tråd om håltagning på bebisar ramlade in på omskärelse också så startar jag denna tråd!
Låt barnens kroppar var deras och tillför eller ta inte bort nått utan deras medgivande!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-05 18:09
Lägger till detta i TS nu: Flera skriver att man inte kan jämföra att kvinnlig omskärelse med manlig och att det därför skulle vara en självklarhet att manlig omskärelse får vara lagligt på små barn. Saken är ju den att ALL kvinnlig omskärelse är olagligt, tom så kallad prickning som bara går ut på att ta en nål, skrapa fram EN droppe blod från insidan av blygdläpparna eller klitoris och sedan är det klart! Dvs INGET skärs bort från könet och inget påverkas inför framtiden. Som sagt är även denna form av kvinnlig omskärelse olaglig TROTS att den är mildare än manlig omskärelse som är laglig! Jag tycker det skall införas ett förbud mot att omskära pojkar under 15 års ålder! Pojkar har precis lika stor rättighet till sin kropp som flickor har, punkt! Och nej. Det finns inte ETT ENDA argument som motiverar att skära förhuden av bebisar och småbarn!