MoonShadow skrev 2010-03-29 23:09:05 följande:
Hur många års ålderssskillnad är det mellan dig och din partner? (gäller bara er med ganska stora ålderssskillnader). Hur träffades ni och hur har det gått för er? Vad var omgivningens tankar, reaktioner och kommentarer? Hur har ni reagerat?
Det skiljer nästan 20 år mellan mig och min man. Vi träffades genom en slump, började träffas och kärleken växte fram. Min man hade det jobbigt i början, han tyckte att jag var för ung för honom (jag var 29 när vi träffades), och vi pratade mycket om åldersskillnaden. Idag varken bryr vi oss eller märker att det skiljer så många år mellan oss.
När vi "blev officiella" så var det ett par som rynkade näsorna, men tyckte på samma gång att bara vi gjorde varandra lyckliga så spelar det ingen roll. Jag var lite nervös över mina föräldrars reaktioner, men min pappa sa bara "är han snäll och du är glad, så är det som det är". Min mammas kommentar var "äntligen! Jag har alltid vetat att du skulle träffa någon som är äldre. När får jag träffa honom?" Utöver det är det ingen som direkt sagt något, eller reagerat negativt.
Jag har hela tiden varit öppen med att han är äldre, det är inget jag skäms över, utan jag berättar hellre än att folk ska gå omkring och tissla och tassla. Jag är stolt över min man, lycklig över det vi har tillsammans och vill dela mitt liv med honom!