• Åskmolnet

Ny serie om att leva med en tonåring..

Hej.
    Jag är en pappa till en 5åring och styvpappa till en 15åring som, för egenterapi, har börjat rita en liten serie om hur det är att leva med en tonåring. Ett riktigt åskmoln...

Serien kanske kan lätta upp i vardagen för några och andra kanske bara tycker det är sorgligt.

Det förekommer en hel del ful och hårda ord men alla historier är sanna, dock lite kryddade och förenklade för att passa som serie-strip.

Jag kommer bara att uppdatera när jag har tid men RSSa gärna så får du enkelt reda på när det dyker upp en ny...

askmolnet.wordpress.com/

/Åskmolnet - The Writer

• Svar på tråden Ny serie om att leva med en tonåring..
  • abnocto

Själv läser jag alltid Zits som är helt underbar för en tonårsmamma

• Lm71

Jo, nog fick jag mig några igenkännande skratt (har 3 tonåringar hemma) dock är jag nog lyckligt lottad, då mina tonåringar ännu inte kallat mig för fula saker, men situationerna känns absolut igen... Kul, fortsätt med den....

Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall....
  • Åskmolnet

Hej.
    Tack för beröm.
    Men som sagt den är lite kryddad. Situationerna är verkliga även om inte alltid ordvalet är det. Det är väl där min humor avspeglar sig.

Just nu håller jag på med en följtång om barnbidraget..

Hoppas ni fortsätter läsa..

• Åskmolnet

Tack igen... Kul att den gillas.. Den funkar utmärkt som egenterapi...  :)

• villamalla

Ha ha ha snacka om at att man kände igen sig! Fast det är tragisk blir man full i skratt när det visas på det här sättet! men det är väääldigt jobbigt i verkligheten! Fortsätt med det här!

• Åskmolnet

Tack igen..
    Har uppdaterat med lite nya ikväll som tar upp kommuikationsproblemen och en lösning... ;)

• Midsommartjejen

Hej.
    Kul sätt att få egen terapi.
    Känner oxå igen det hela o log flera ggr. Dock tycker jag inte man som vuxen ska behöva stå ut med att tonåringar skriker vidriga ord till en? Inte ens om man "bara" är styvföräldern.

/4-barnsmamma + 2 bonus

• majtaj

Man kan både gråta och skratta. Är själv så skadad av allt min dotter har gjort vår familj så jag orkar knappt tänka längre.....
    Men en bra serie....:)

• FrkPalindrom

Underbart. Tack för skratten. :D

• karenina28

känner igen mig i ALLT vad skönt att se att det finns fler som genomgår samma jobbiga hemska period :)

• Doodelidoo

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag är styvmamma till en 14- och en 16-åring och så har jag och min man två gemensamma barn som är 2 och 5 år. Känner igen mig/oss väldigt väl i den här serien. Synd att den är nedlagd.

• FrkPalindrom

Om man tycker det är jobbigt att leva med en tonåring ska man tänka på att det är MYCKET, MYCKET jobbigare att vara en. <3

Svar på tråden Ny serie om att leva med en tonåring..