Ja, väldigt! Min snart 8-åring är nästan ybersocial, och har alltid varit. Han knyter kontakter och blir kompis väldigt lätt med mäninskor oavsett ålder och status.
Han har från tidig ålder själv sökt kontakt med andra barn i lekparker och som i Ts exempel McD lekhörnor. Han har alltid älskat Ikeas "Småland", för där träffar man många nya bekantskaper. Älskar att prata med expediter i affärer, gamla tanter på caféer när man är och fikar osv.
Han hade en "gubbe" som han blev störtpolare med förut, en äldre man som sålde "Situation Stockholm" i centrumet mitt emot där vi bodde förut. "Min gubbe" kallade han honom, tog med små presenter och teckningar, vattenflaskor, mackor och annat när vi skulle handla, och var väldigt noga med att köpa ett ex av tidningen varje gång de möttes, oavsett om det var nytt nr eller inte. Ibland ville han sitta där medan jag/vi var och handlade, och då hjälpte han farbrorn att sälja tidningen genom att stoppa folk och i princip prata omkull dom tills dom köpte tidningen.
Vet inte vad det ska bli av den ungen, antingen blir han väl försäljare eller så gör han karriär på Radiosporten med den svadan han har.