• Anonym

Jag tappar hår!!

Jag måste få hjälp!

Jag har aldrig haft särskilt tjockt hår , men nu är det illa.
    För en tid sedan påpekade min pappa att det såg ut som jag hade kala fläckar i hårbotten och undrade om jag tappar hår.
    Jag trodde då bara att det berodde på utväxt, då jag egentligen är blond men numera färgar håret mörkbrunt. Då kan det ju se ut som man har kala fläckar om man får mycket utväxt.

Men nu har jag färgat utväxten och man kan ändå tydligt se min ljusa hårbotten. när jag drar handen genom håret känns det onormalt tunt och min panna har blivit mycket högre då hårfästet inte alls sitter där det brukar. Längst fram i hårfästet ser jag också att det verkar växa mycket "babyhår". alltså som att håret gått av , eller lossnat och nu håller på att växa ut igen, då det är väldigt kort.

Vad ska jag göra? Jag tycker detta är jätteläskigt då jag är väldigt känslig när det gäller just håret. Om jag tappar mitt hår kommer jag bryta ihop!

• Svar på tråden Jag tappar hår!!
  • Hårexperten

Hej!

Det är ju ett bra tecken att du ser små hår som är på väg att växa ut igen.

Det är mycket som kan spela roll när det gäller håravfall:
    Stress, graviditet, ätstörningar, deprission osv... ranska dig själv och din livs situation och se om du kan komma på vad som är grunden till detta.
    Håret är ofatst det som reagerar på när man mår dåligt innut i kroppen.

Besök läkare också för att se så du inte saknar något ämne i kroppen osv.

Lycka till!

Svar på tråden Jag tappar hår!!